nomen Startet 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2010 Jeg har en 50 HK Mariner fra 1988,den har gjenger i svinghjulet der hvor mutteren som fester svinghjulet til veiva sitter. Går det an å lage seg et løfteøye som man skrur ned for å løfte hele påhengeren etter svinghjulet,eller kan dette skade motoren på noe vis lager,tetninger etc? Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Bearded Beast Svart 25.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2010 Du får kjøpt ferdige slike løfteøyer beregnet for akkurat dette. Sitér dette innlegget Link to post
Joerg Becker Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Ja, det stemmer. Og den er også som originaldel ikke en gang særlig dyrt. I tillegg kan den brukes som avtrekker for selve svinghjulet. :-) Jørg Sitér dette innlegget => Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja". => Leser Du også på Båtplassens MARKED ? => Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv. Link to post
RSL Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 De aller fleste påhengsmotorer jeg har vært borte i av litt størrelse, har allerede en løftekrok som er sentrert i forhold til vektfordelingen på motoren, men det er mulig de har sluttet med det de siste årene for alt jeg vet. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
SO-VALL Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Amerikanerene er kjipe med det! Yamaha har også mye av det samme! Har selv lagd en slik anretning. Løfteøye i midten, tre bolter til svinghjulet. Fungerer utmerket som løftekrok, grei balanse. Brukes også som svinghjulsavdrager!På størrelse med en CD skive, rektangulære hull med 120 graders intervall. Hvis interessant kan jeg ta et bilde å legge ut senere i dag!? SO-VALL Sitér dette innlegget ....båt, båt, båt, båt, ??????, båt ,båt, båt.....er det noe annet som gjelder?? Link to post
nomen Svart 26.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Takk for gode svar,har fått en kamerat som er maskinarbeider til å lage en til meg. Fungerte 100%. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
SO-VALL Svart 26.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2010 Da er det lykke i leieren!! Sitér dette innlegget ....båt, båt, båt, båt, ??????, båt ,båt, båt.....er det noe annet som gjelder?? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.