Dykker Svart 1.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2016 Mulig jeg er litt på bærtur. Jeg har en Eberspracher D5 som tullet mye. Hadde den inne til service og hjernen måtte skiftes, var et kjent problem. Pakningen rundt brennkammeret var også ødelagt og ble skiftet. Varmeren virket bra etter service for et par måneder siden. Men i forrige uke begynte den å ryke noe helt forferdelig. Det ryker ut av den korte slangen til forbrenningsluft inntak. Sjekket eksosslangen, der var "pulveret" som isolerer på vei ut av aluminiumen. Lenger bort var slangen smeltet, og det knaste når jeg klemte på den. Så den eksosslangen må jeg skifte. Min teori nå er at eksosen har for høy luftmotstand og varmeren virker derfor ikke som den skal. Varmeren har over 1000 timer på telleren, så det er vel kanskje ikke så rart at eksosslangen da også må skiftes. Men vet ikke om dette med mulig høy luftmotstand i eksosen (hvis det er slik) kan ha noe med virkemåten til selve varmeren å gjøre. En annen ting jeg begynner å lure på, er hvordan jeg i det hele tatt skal få skiftet eksosslangen. Må bak SB lydpotte, og der er det utrolig trangt. Sitér dette innlegget Link to post
Runej72 Svart 15.September.2017 Link til dette innlegget Svart 15.September.2017 Hvor kjøper dere ny glødestift til d4l varmer? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 15.September.2017 Link til dette innlegget Svart 15.September.2017 (redigert) nettbaat.no har det meste av deler til Eber til rimelige priser. Har handlet mye der. Han svarer også på spørsmål per telefon, om du er usikker på noe. Anbefales. https://webshop.nettbaat.no/products/eber-gloedestift-til-d4l Redigert 15.September.2017 av S/Y Emma (see edit history) Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Runej72 Svart 21.September.2017 Link til dette innlegget Svart 21.September.2017 Vår går fint på halv effekt nå, men sikringen ryker på full effekt. Det står en 15 A sikring her, er dette riktig størrelse på sikring til denne varmeren? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 21.September.2017 Link til dette innlegget Svart 21.September.2017 I manualen står det at "main fuse" skal være 20 A, og "actuation fuse" skal være 5 A. I min sikringsboks står det en 25 A og en 5 A flatsikring. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.