jensemann2 Startet 27.Mars.2010 Del på Facebook Startet 27.Mars.2010 Jeg betaler over 8000 inkl mva for å ha båten på land på et "båthotell". Det inkluderer ikke utsetting, og heller ikke krybbe. Det er også utendørs. Dette er på landet i midt-Norge. Er det en astronomisk pris? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøgutt Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Hvor er det du har båten stående? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 For den prisen står jeg innendørs i oppvarmet lokale, med tilgang for båtpuss hele vinteren. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Jeg betaler over 8000 inkl mva for å ha båten på land på et "båthotell" Er det en astronomisk pris? Ute lagring er MVA fritt!!!! Kun Mva på arbeider utleier eventuellt utfører. Dette er dyrt for utelagring. Er steaming/vask ink i leien? Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
moosewine Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 For den prisen står jeg innendørs i oppvarmet lokale, med tilgang for båtpuss hele vinteren. Det gjør jeg også, i fjor mener jeg vi betalte 2.500 for lagring ute, dette er for 44 fots seilbåt. Sitér dette innlegget . Link to post
Mouche Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Ute lagring er MVA fritt!!!! Hvis detb er snakk om en båtforening som ikke driver kommersiell virksomhet så ja, men hvis det er en næringsdrivende så nei. Båtplassen er uansett moms-fri. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjeldenutpå Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Båtplassen er uansett moms-fri. ? betaler moms på min plass Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Mouche Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Da tipper jeg de putter pengene i egen lomme. Vel, med mindre du er fisker for da er det moms på leie av båtplass etter det jeg har lest et sted. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bartesam Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Betaler 2500 spenn for min 29 fot tresnekke med opp og utsetting og spyling under på Karenslyst opplag. Dette er jo ran ut av helvete Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
jensemann2 Svart 27.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Dette er et firma som driver med lagring av båter. Kan noen bekrefte at dette skal være mva fritt?? Sitér dette innlegget Link to post
tomeriks Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Dette synes jeg var en blodpris.. På Marieholm marina i Strømstad koster det 9000 SEK inkl opptaging og vask. Men utsett inngår ikke i prisen.. Til sammenlikning. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Det er da ingen god grunn for at dette skal være MVA fritt! Selv om det jo kunne vært hyggelig for den enkelte! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
benq Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 Betalte drygt 10000 kr. for oppsetting og vinterlagrig i Tromsø, satte den opp i høst leide spyler hos dem og så setter de den ut til våren. Syntes det var en høy pris men, men de skal vel leve de og. Prisen var pr.fot og min er Mikkelen er 32 fot. Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 (redigert) Mange merkelige priser ute og går. Men, det er nok geografisk betinget. Og, om det er båtforeninger eller firma.... Leier denne vinteren plass for en 18 fots båt på henger. Kaldt lager, under tak. Kr. 150 pr. kvadratm. I det lokale båtlaget: kr. 500,- for hele vinteren, men her er det begrenset bredde og høyde på dør. 20 fotere går vanligvis inn. Disse er selvfølgelig reservert for medlemmer. Årsleie i båthavnen: Kr. 300,- pr. breddem. målt fra midten på utligger:-) Inkl. vann, støm, servicebygg, renovasjon +++ Så... De prisene som vi hører om fra "andre kanter", er jo astronomiske;-) Redigert 27.Mars.2010 av rover (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 jeg betalte 1000 for min gammle Sjømann 22 i år Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 Har en kamerat med ei 25' plastsnekke i Egersund. Tror at det var 2000 han sa at han betaler for å ha båten på stående på en kai. Oppheising og utsetting er inkludert. Han har strøm, ligger med litt varme i båten, men jeg vet ikke om han betaler for forbruk i tillegg. 8000 er astronomisk! Sitér dette innlegget Link to post
logget av Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 Hvis opplagringsplassen er full, så er prisen for lav. Er opplagringsplassen derimot halvfull er prisen kanskje litt for høy. Sitér dette innlegget Link to post
fokus Svart 28.Mars.2010 Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 (redigert) Solvik i Bærum er vinteropplag innk.løft opp/ut,høytrykkspyling,opplag i egen krybbe på land - pr kvm kr.230.- for ikke rettighetshaver. Så kommer kr. 400.- for vinter medlemskap på toppen der. Tillegg for vinteropplag på land med rigg kr. 1500-. Redigert 28.Mars.2010 av fokus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2010 vel, opplagringsplassen er tom! Min og 2-3 båter til der. Og det er plass til 80 båter sikkert,) Sitér dette innlegget Link to post
Junke Svart 29.Mars.2010 Del på Facebook Svart 29.Mars.2010 vel, opplagringsplassen er tom! Min og 2-3 båter til der. Og det er plass til 80 båter sikkert,) vel,, da har du vel egentlig svart selv? Tilbud og etterspørsel gjelder fortsatt. Her ha nok mangen sagt nei til tilbudet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.