Jump to content

Trenger hjelp for montering av 12 volts uttak(sigarett)

knut_m

Recommended Posts

Egentlig er det så enkelt at den røde ledningen skal gå via sikring til + kontakten på batteri. Den sorte ledningen skal på - polen på batteriet ditt.

Men du har kanskje en strømbryter og en slags fordeling til andre strømbrukere i båten. Det enkleste hadde vært om du forklarte hvordan strømopplegget ditt i båten er. Gjerne med et bilde eller 2

Om sigarettuttaket ditt ikke har ledninger fastmontert, skal + ledningen være den som er i bunnen av uttaket ditt og - er liksom veggen innvendig i uttaket. Altså Rød i bunnen og sort på "veggen" av uttaket.

Redigert av Pathfinder (see edit history)
  • 2 uker senere...

det er som regel 2 poler på sigarettenneren. 1 -, og en +. det pleier og være avmerket med : - & +. Pluss er rød, minus er svart. Rød kobles i denne rekkefølen: sigaretteneren > Sikringsboks > + på strømbryter eller batteri. Svart kobles direkte til Strømbryter/batteri :flag: Enkelt og greit :seeya:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Som regel er det også ripe på fyrstikkesken og flintestein i lighteren.

Nei nå var jeg slem Sjømann 22

Er bare litt frustrert og full av f....

Sorry :wflag:

Det kan også være 3 smarten :giggle: Men somregel er det 2 :yesnod: Har sjøl 3 poler på min som er i lugaren :yesnod:

Så PYYYYY Det :lol:

Nei nå var jeg slem Pathfinder

Er bare litt frustrert og full av f....

Sorry :wflag:

:lol::lol::lol:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...