knut_m Startet 27.Mars.2010 Del på Facebook Startet 27.Mars.2010 Hei,skal montere 3 stk uttak i båten og er fersk på dette,er det noen som kan si meg hvordan jeg kobler dette opp?Har kjøpt inn ledninger samt sikringer men det var å koble dette:) Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 27.Mars.2010 Del på Facebook Svart 27.Mars.2010 (redigert) Egentlig er det så enkelt at den røde ledningen skal gå via sikring til + kontakten på batteri. Den sorte ledningen skal på - polen på batteriet ditt. Men du har kanskje en strømbryter og en slags fordeling til andre strømbrukere i båten. Det enkleste hadde vært om du forklarte hvordan strømopplegget ditt i båten er. Gjerne med et bilde eller 2 Om sigarettuttaket ditt ikke har ledninger fastmontert, skal + ledningen være den som er i bunnen av uttaket ditt og - er liksom veggen innvendig i uttaket. Altså Rød i bunnen og sort på "veggen" av uttaket. Redigert 27.Mars.2010 av Pathfinder (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
knut_m Svart 4.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2010 Takk for svaret Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 det er som regel 2 poler på sigarettenneren. 1 -, og en +. det pleier og være avmerket med : - & +. Pluss er rød, minus er svart. Rød kobles i denne rekkefølen: sigaretteneren > Sikringsboks > + på strømbryter eller batteri. Svart kobles direkte til Strømbryter/batteri Enkelt og greit Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Pathfinder Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 det er som regel 2 poler på sigarettenneren. Som regel er det også ripe på fyrstikkesken og flintestein i lighteren. Nei nå var jeg slem Sjømann 22 Er bare litt frustrert og full av f.... Sorry Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 Som regel er det også ripe på fyrstikkesken og flintestein i lighteren.Nei nå var jeg slem Sjømann 22 Ja, du kan få sagt det `Pathfinder`. Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 Som regel er det også ripe på fyrstikkesken og flintestein i lighteren. Nei nå var jeg slem Sjømann 22 Er bare litt frustrert og full av f.... Sorry Det kan også være 3 smarten Men somregel er det 2 Har sjøl 3 poler på min som er i lugaren Så PYYYYY Det Nei nå var jeg slem Pathfinder Er bare litt frustrert og full av f.... Sorry Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Pathfinder Svart 4.April.2010 Del på Facebook Svart 4.April.2010 Det kan også være 3 smarten Men somregel er det 2 Har sjøl 3 poler på min som er i lugaren Da har du sikker en sånn fancy med lys da? Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 5.April.2010 Del på Facebook Svart 5.April.2010 Jepp Hehe Derfor jeg skrev at det somregel er 2, men det kan også være 3 for + til lys Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.