jensemann2 Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 ok. Mulig jeg kontakter dem og ber om en vurdering. Men kan de slå seg vrange fordi jeg ike meldte fra med en gang jeg var borti bunnen? Jeg ante jo ikke at det var blitt noen skade før jeg begynte med vårpussen.. Sitér dette innlegget Link to post
Vinylester Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Ta kontakt med dem og si det som det ,eller ta kontakt med et plastverksted i nærheten der du bor. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Det burde ikke være noe problem å ta dette på forsikringen hvis du kan sannsynliggjøre at skaden stammer fra dette. Det kan jo tenkes at farten var noe over 2 knop - tror du ikke.....? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 jo det kan nok tenkes Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 31.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 sendte en mail til pantaenius nå, så får jeg se hva de svarer. Jeg kjenner ikke til noen plastbåt firma på Hitra, men vi får se... Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Da jeg byttet skiver på kjølboltene på min Oksø gjorde jeg følgende: Boret 2-3 små(3-4mm) hull ovenfra gjennom mutteren, det første hullet lengst mulig inn mot gjengene men uten å skade disse. Deretter dundrer du en meisel inn ovenifra, det får den nå svekkede mutteren til å åpne seg ørlite grann. Deretter er det en smal sak å løsne mutteren. Tar du en og en bolt så kan du gjøre dette med båten på vannet. Ville byttet ut firkantskivene med rustfrie. Slike tykke skiver finnes nok ikke i handelen og må skjæres ut av en plate. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 1.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Men er det noe lurt å kombinere rustfritt og vanlig `? Tenker da at boltene kanskje vil korrodere mens skivene består? Husker du forresten hva slags dimensjon/stigning det var på muttrene på Oksø? Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Men er det noe lurt å kombinere rustfritt og vanlig `? Du bør vel bytte ut alle de boltene der, og til rustfritt, for de har vel sittet der siden båten var ny? Også bør det lages større skiver. Plastskaden MÅ også gjøres skikkelig. Slipe helt ned og bygge opp igjen med laminat, og gjerne også forsterke så det blir bedre enn det var. Du kan jo bare tenke litt på om dette skulle gå opp når du er utpå Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
jensemann2 Svart 1.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Jeg har hørt at de boltene varer i en mannsalder.. Så hvis de ser ok ut og skaden ikke er alvorlig kommer jeg til å la de være, ellers må hele kjølen ned.. Hvordan fester man forresten boltene i kjølen? En annen ting jeg lurer på: Har takstmenn/fagfolk en slags bærbar røntgen apparat eller noe så de kan se inn i laminatet hvor alvorlig sprekken er? Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 2.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 noen som vet hva slags utstyr takstmenn/forsikringsagenter bruker til å diagnostisere denne typen skader? Sitér dette innlegget Link to post
Spinnaker Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Jeg har hørt at de boltene varer i en mannsalder.. Å jasså gitt, da blir ikke vi gamle iallefall. Slike bolter, og spesielt da de som ikke er rustfrie, må byttes før eller siden. Dine som ser gode og rustne ut er nok klar for denne jobben nå, man skal jo ikke sitte med nervene i helspenn når man er utpå. Sitér dette innlegget [Moralens glade vokter!] [Vinner OT-forum entusiast 2010] [ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.