logget av Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Det var vel et forsøk på å være litt morsom Festus, men det har hendt at jeg har spurt elle kommentert: Og dette mente du kom til å gå bra noen år til ja. En gang var det en som påsto at den brukte dynamoen han satt inn i Kristiansand virket fint til Egersund. Vi ble til slutt enige i at den virket, men for at den skulle ha virket fint burde den vert 24 volt og ikke 12 volt. Sitér dette innlegget Link to post
Bjarne R Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Det var vel et forsøk på å være litt morsom Festus, men det har hendt at jeg har spurt elle kommentert: Og dette mente du kom til å gå bra noen år til ja. Tja, håper du tåler en "spøk? Jeg tror du har hatt flaks som ikke har måtte bruke verktøy/deler så langt ja . Ikke det at jeg må bruke verktøy eller deler på alle turer,men... Har lest mange historier her på baatplassen om motorhavari, branner,lekasjer,kjørt på noe i sjøen osv som kunne godt veldig galt. Og det også på helt nye båter/motorer. festus Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 på nyere vp motororer lønner det seg vertfall med mye verktøy + utdannet mekanikker ombord Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Majali Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 jeg og hører til de som drar på et verksted med reservedeler ombord.... og ikke bare for egen skyld... Men under et av båtplassen treffene i Horten, hadde jeg med en kamerat av guttungen og han hadde problemer med en en forgasser til påhengeren. Da fikk jeg låne trykkluft av en som bodde i båten ved siden av treffet. Og en slik liten 2hk har fått fast plass i motor rommet. Veldig kjekt å ha til alt mulig. hadde nesten ikke klart meg uten nå som jeg har vent meg til det... Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
mhemil Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Er av den oppfatning at det er svært lite man får gjort på nyere motorer dersom feil, selv om man har med seg alt tenkelig verktøy. Vanlig vedlikehold, bytte av forbruksartikler (filter, reimer, impeller osv.) blir noe annet. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 30.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Kan anbefale dette settet å ha liggende i båten, har et slikt selv og man har det meste man trenger. Litt dyrt kansje, men kvaliteten er god og utvalget godt, en ryddig koffert er også et pluss. En annen ting er at settet duger til både tommer og mm. Nøkler i mm som er like tommenøkler er merket med både tommer og mm. De tommenøklene som man i prinsippet mangler er også med i settet som rene tommenøkler og piper. Til å skru på motor og drev hvor man finner både tommer og mm så er settet helt 100% genialt. http://katalog.toolstore.no/webspeed/katal...p;katsektnr=917 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.