I.E Startet 10.August.2004 Link til dette innlegget Startet 10.August.2004 God eftermiddag ! Köpte en segelbåt med alla finesser man kan tänka sig. Idag provade jag aircondition utrustningen och den funkande mycket bra. Problemet är bara att jag inte har instruktions manualer på denna vilket i sin tur gör att jag har ett par frågor som jag hoppas någon kan svara på. Det sitter en kompressor av liknande typ som jag har till kylarna samt frysen, på kopparledningen från alla dessa sitter där en avstängningsratt samt en liten "klocka" med ett glas som är markerat "dry" e.t.c. Anar att detta finns för att man skall se hur pass torrt kylmediet är !? Mina frågor är: 1) När skall man ha avstängningskranen stängd respektiva öppen ? Detta borde ju vara lika för aircondition utrustningen och kylarna, tycker man. Kylarna är från Isotherm och har Danfors kompressorer. 2) Såg att det bubblade i det synglaset som hörde till aircondition utrustningen, vad innebär det och hur skall normalfallet vara ? Tacksam för svar eftersom man är rädd att förstöra saker i onödan... Tack / Dan Sitér dette innlegget Link to post
Skin Svart 10.August.2004 Link til dette innlegget Svart 10.August.2004 Hei! 1) Jeg er litt usikker på hva du mener med med "klocka", men om det er et manometer er avstengnigsventilen der kun for å stenge av om manometeret skal skiftes. Det kan jo hende at det er en lekasje på manometeret slik at forige eier har valg å ha den stengt?(Såpevann burde gjøre susen om du vil sjekke dette). Det er greit å ha manometeret i orden for å sjekke driftsttilstanden på anlegget. Om ventilen er stengt eller åpen har ikke noen betydning for driften. 2) Det skal ikke være bobler i seglasset. Det tyder på at det er litt liten fylling på anlegget. Det er dog ikke noe katastofe om det er litt bobler. Håper dette var til hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.