Kjellg
Komodo skrev On 30.6.2017 at 1.44:
Jeg løfter dette spørsmålet. Er det noen som kjenner igjen denne vannpumemonteringen fra Yanmar 4LHA? Ser andre beskriver at det er to slanger på pumpa, men her er det altså bare en, uttaket som går opp sitter på et bend.
Spørsmålet er altså om det bare er å løsne de tre skruene + en mutter på pumpa og trekke dette bendet av?
Det ser helt annerledes ut på min DTP. Der har jeg 2 slanger, men så har jeg ikke sett så mange 4LHA da. Tenkte først på om det kunne være en 4LHA-HTE(P), men der peker vel impeller framover. Finner heller ikke ikke denne "bakovervendte" pumpa med 4 skruehull til impellerhus i delekatalogen. Ville prøvd å løsne litt på skruene og sett hva som skjedde ;) Det røret oppover, går det inn på varmeveksler?
Si fra om du ikke har delekatalogen så kan jeg sende deg hele eller bare bildet av pumpene.
Redigert.
Eller når jeg ser igjen i katalogen så kan godt denne pumpa også være vendt bakover og da kan det se ut fra tegninga at det bare er å løsne den ene slangen og de 4 skruene/mutterne og trekke pumpa rett ut.