Jump to content

Edit History

jtfidje

jtfidje

1 hour ago, Hulda said:

Det virker som om spesialistene burde finne seg et annet fagområde. Ut fra hva du beskriver, kan feilen like gjerne ligge i tenningslåsen som en løs kabelforbindelse. Trolig ikke i starteren. Alder, driftstimer og om starteren har vært utsatt for sjøvann er nyttig info.

Igjen kan det se ut som mitt forsøk på å være morsom ikke slo ann;

"Konsulentene" jeg forteller om var tre veldig hyggelige mennesker som sa ja til å prøve å hjelpe i en situasjon hvor jeg med mine "non-existent" tekniske ferdigheter ikke strakk til. Huff - det var ikke meningen å fremstille dem i et dårlig lys. Jeg er veldig takknemmelig for at dem prøvde å hjelpe til :)

Motoren ble kjøpt nyoverhalt fra verksted og satt inn i båten for to år siden. Har ikke akkurat timeantall forann meg nå, men om jeg sier 30 at den har gått 30 timer i min båt tar jeg nok hardt i. Ble dessverre ikke mye tur i fjor og året den ble satt inn. Starteren har ikke vært utsatt for sjøvann heller :)

Det jeg ikke fikk med over var at om tenningen er på og vi trykker på "stopp-knappen" hører man tydelig at den mekanismen slår inn. 

Takk for innspill her!

jtfidje

jtfidje

1 hour ago, Hulda said:

Det virker som om spesialistene burde finne seg et annet fagområde. Ut fra hva du beskriver, kan feilen like gjerne ligge i tenningslåsen som en løs kabelforbindelse. Trolig ikke i starteren. Alder, driftstimer og om starteren har vært utsatt for sjøvann er nyttig info.

Igjen kan det se ut som mitt forsøk på å være morsom ikke slo ann;

"Konsulentene" jeg forteller om var tre veldig hyggelige mennesker som sa ja til å prøve å hjelpe i en situasjon hvor jeg med mine "non-existent" tekniske ferdigheter ikke strakk til. Huff - det var ikke meningen å fremstille dem i et dårlig lys. Jeg er veldig taknemmelig for at dem prøvde å hjelpe til :)

Motoren ble kjøpt nyoverhalt fra verksted og satt inn i båten for to år siden. Har ikke akkurat timeantall forann meg nå, men om jeg sier 30 at den har gått 30 timer i min båt tar jeg nok hardt i. Ble dessverre ikke mye tur i fjor og året den ble satt inn. Starteren har ikke vært utsatt for sjøvann heller :)

Det jeg ikke fikk med over var at om tenningen er på og vi trykker på "stopp-knappen" hører man tydelig at den mekanismen slår inn. 

Takk for innspill her!

• Create New...