Jump to content

Edit History

VegJoh

VegJoh

tilplan skrev for 3 timer siden:

De hadde vel noen utfordringer med ventilseter på tidlige utgaver.

Jeg har en 6LPA-STP (2005) på båten vi har nå og jeg husker at jeg leste endel om dette da vi kjøpte båten i fjor.

Ta det med en klype salt for det er en stund siden, men hvis jeg ikke husker feil  så var det snakk om motorer i tidrommet 97-02 og hadde med at ventiltetningene dro av for mye olje og gjorde at ventilene kunne sette seg og ble knust av stempelet. (Hvis jeg forstod det riktig) Tror det endte med en rettsak mot yanmar og at de endret designet på ventil evt. ventiltetninger  etter 02. 

Etter det jeg har notert i kladdeblokka på telefonen så er blokka fra en Toyota Landcruiser motor med betegnelsen 1HD-FT

VegJoh

VegJoh

tilplan skrev for 3 timer siden:

De hadde vel noen utfordringer med ventilseter på tidlige utgaver.

Jeg har en 6LPA-STP (2005) på båten vi har nå og jeg husker at jeg leste endel om dette da vi kjøpte båten i fjor.

Ta det med en klype salt for det er en stund siden, men hvis jeg ikke husker feil  så var det snakk om motorer i tidrommet 97-02 og hadde med at ventiltetningene dro av for mye olje og gjorde at ventilene kunne sette seg og ble knust av stempelet. Tro det endte med en rettsak mot yanmar og at de endret designet på ventil evt. ventiltetninger  etter 02. 

Etter det jeg har notert i kladdeblokka på telefonen så er blokka fra en Toyota Landcruiser motor med betegnelsen 1HD-FT

• Create New...