Jump to content

Edit History

dieselfan

dieselfan

Nå har det vært veldig mange spørsmål om 6LP/6LPA motorserien fra meg.

Tror det er realt og dele litt om hvorfor...

Har til nå vært ganske "grønn", det kan tolkes på mange måter; tror jeg dekker de fleste, er ganske miljøbevist, liker å bruke opp ting, er imot frotsing, er betatt av Volvo Penta sin KAD/KAMD serie, har store sorte hull (særlig strøm), kan ikke en pøkk om Yanmar 6LP +++

Denne sommeren ble dyr; KAD giraktuator og IC innmat blåste 80 båtlapper og nesten like ille på den andre motoren, så nå er jeg bittelittegranne åpen for at min neste motor slettes ikke blir grønn...

- ønsker mekanisk giroverføring

- ønsker en motor uten hjerne

- om dynamoen gir seg så ønsker jeg å kunne komme lengst mulig på ett batteri

- ønsker en motor som er så lett som mulig

- ønsker ikke servopumpe

- ønsker mekanisk drift av dieselpumpe og kamaksel

Med unntak av det siste punktet, så oppfyller en 6LP(A)-STP mine ønsker.

Har fortsatt ikke full oversikt og vil fortsette å jakte på detaljene til jeg er trygg. Er veldig takknemlig for all tålmodig hjelp, noe som har vært dønn nødvendig for jeg starta på omtrent -1... og nå er det flere ting jeg er på nippet til å forstå :smiley:

dieselfan

dieselfan

Nå har det vært veldig mange spørsmål om 6LP/6LPA motorserien fra meg.

Tror det er realt og dele litt om hvorfor...

Har til nå vært ganske "grønn" det kan tolkes på mange måter; tror jeg dekker de fleste, er ganske miljøbevist, liker å bruke opp ting, betatt av Volvo Penta sin KAD/KAMD serie, har store sorte hull (særlig strøm), kan ikke en pøkk om Yanmar 6LP +++

Denne sommeren ble dyr; KAD giraktuator og IC innmat blåste 80 båtlapper og nesten like ille på den andre motoren, så nå er jeg bittelittegranne åpen for at min neste motor ikke blir grønn...

- ønsker mekanisk giroverføring

- ønsker en motor uten hjerne

- om dynamoen gir seg så ønsker jeg å kunne komme lengst mulig på ett batteri

- ønsker en motor som er så lett som mulig

- ønsker ikke servopumpe

- ønsker mekanisk drift av dieselpumpe og kamaksel

Med unntak av det siste punktet, så oppfyller en 6LP(A)-STP mine ønsker.

Har fortsatt ikke full oversikt og vil fortsette å jakte på detaljene til jeg er trygg. Er veldig glad for all tålmodig hjelp, noe som har vært dønn nødvendig for jeg starta på omtrent -1...

• Create New...