Jump to content

Erfaring Garmin 420

bladfyken

Recommended Posts

Uten å ha brukt den, annet enn å sett på den i butikken, kom jeg til at 4" skjermen ble litt liten og for lav oppløsning.

Problemet med små plottere er at en kan zoome inn til minste stein på havbunnen nesten, men da dekker skjermbildet 1 båtlengde, og det gir litt dårlig forutsigbarhet.

Jeg har en 5,2, og det er ikke så veldig mye bedre, all den tid den har widescreen, mens 420 er på høykant. Men 4x så høy oppløsning gjør at bildet blir klarere også, og en klarer å lese mindre skrift og se mindre detaljer.

GPSmap 620 har touch-skjerm, den er 5,2". Jeg skal bruke i skjærgårdsjeep, og størrelsen ser ut til å være ok. Denne koster 4995,- + kart, så litt dyrere enn de 2990,- som 420 ligger på om dagen.

Har selv en 420, men denne står som plotter nummer 2 ombord. 4" er litt snaut ville mye heller valgt 520 ser en i ettertid, vet ikke hva prisforskjellen på disse er i dag, men den var vesentlig for 3 år siden. Oppløsningen på skjermen oppleves også litt snau som nevnt her, men ikke ett problem for meg. God lysstyrke selv med sola stående på er +

PÅ finn ligger det flere eldre modeller ute. En Garmin 176C, en Raymarin A65, Garmin 421S, Garmin 420S, Garmin 172C. Alle er med kartbrikke og til pris pluss minus 4 lapper.

Noen av disse dere ville anbefalt? Vet at de selvfølgelig ikke vil være like gode som dagens nye, men som førstegangskjøp for å bruke denne sesongen for å se behovet?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...