Lars H. Svart 18.Mars.2005 Del på Facebook Svart 18.Mars.2005 Den enda röda tråden tills nuVel, - det finnes en annen rød tråd. Med alle de 100-tusener av båteiere i Norden med batterier,er det utrolig få som har hatt eksplosjon. Tror nok at risken for å komme ut for en ulykke i trafikken på veien er myyyyyye større! Men en skal være litt forsiktig. På bildet under testes en vanlig LiIon D-celle ved at den utsettes for overtemperatur. Klikk på bildet for å se og høre hva som da skjer! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
I.E Svart 18.Mars.2005 Del på Facebook Svart 18.Mars.2005 Lars H, Tror också att risken är mindre än att köra bil, speciellt min bil Det finns ca 400 båtar i min hemma hamn där det finns möjlighet att sådant inträffar ( de som har batterier ). Jag pratar med ett fåtal av dessa och ändå har jag på 3 år hört talas om över 5 incidenter med varmgång i batterier. Ovetenskapligt påstående men jag tror ändå att det händer oftare än man tror och har man 585 Ah batterier ( som jag har ) vill man hellre kolla upp vad som gäller än att lita på att "det händer nog inte mig". För min del är det som sagt "Murpys lag" som gäller / Dan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.