Jump to content

Batteri som "koker"

Verrie

Recommended Posts

Den enda röda tråden tills nu

Vel, - det finnes en annen rød tråd. Med alle de 100-tusener av båteiere i Norden med batterier,

er det utrolig få som har hatt eksplosjon. Tror nok at risken for å komme ut for en ulykke i trafikken

på veien er myyyyyye større!

Men en skal være litt forsiktig. På bildet under testes en vanlig LiIon D-celle ved at den utsettes for

overtemperatur. Klikk på bildet for å se og høre hva som da skjer!

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H,

Tror också att risken är mindre än att köra bil, speciellt min bil :yesnod:

Det finns ca 400 båtar i min hemma hamn där det finns möjlighet att sådant inträffar ( de som har batterier ). Jag pratar med ett fåtal av dessa och ändå har jag på 3 år hört talas om över 5 incidenter med varmgång i batterier. Ovetenskapligt påstående men jag tror ändå att det händer oftare än man tror och har man 585 Ah batterier ( som jag har ) vill man hellre kolla upp vad som gäller än att lita på att "det händer nog inte mig". För min del är det som sagt "Murpys lag" som gäller :wink:

/ Dan

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...