Jump to content

Støtter Lowrance Globalmap 8200c AIS (fra M-tech MT500 m/AIS)?

onkel_ove

Recommended Posts

Ahh, fant en ting på nettet:

"Lowrance GlobalMap 8200c er et prisgunstig alternativ. Den er også avansert med NMEA 2000 og ethernett tilkobling. Plotterens største mangel er at den ikke har AIS tilkobling. Skjermen er på 8,4 tommer med SVGA oppløsning."

Så da går det nok ikke.

For å være bombesikker, så kan du jo ta en telefon til Pronav, der har de super service. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

hehe.. bytte den ut allerede? den er jo ikke brukt i mer enn 1,5 time ca.. ;) litt tidlig enda kanskje.. hehe.

men kan virkelig anbefale en HDS, den er knall bra. (så langt i hvertfall)

Men.. jeg må nok venne meg til å bruke 3D kart, for det var litt annerledes :)

Artig var det å få opp AIS informasjonen på skjermen. :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Det vil og si...at nå, når jeg skal ut og koble opp VHF'en, så er det kun koble opp pluss og minus til apperatet, samt antennen...og ingen link i mellom plotter og vhf...da verken AIS eller DSC støttes? Jeg som gjorde et "røverkjøp" fra USA for et halvannet år siden :-)

Noen som vil kjøpe en globalmap 8200c plotter :-)

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Manglende DSC størtte betyr at du ikke kan få opp DSC posisjonsmeldinger og nødmeldinger på plotteren.

Du kan selvsagt koble gps signalene i fra plotteren inn på VHF.

Tviler på at Lowrance kommer med noen betydelige softwareoppdateringer på disse utgåtte modellene. De jobbet med DSC over NMEA 2000 men etter det jeg har hørt ble det lagt på is. Alle resurser brukes nå på software til HDS og Simrad NSE.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...