Jump to content

Kjøpe båtplass i Oslo området

sessa36

Recommended Posts

Hei, jeg har vært på båtmessa i år og endt opp som eier av en båt på 36 fot med en bredde på 3,5 meter. Nå er det stor problemet hvor skal jeg ha den.

Løsningen ser ut til å bli å kjøpe meg en båtplass på 4 meter i Oslo området. Disse plassene koster jo rundt 400.000kr.

Da har jeg et spørsmål: Tror dere at disse plassene til å synke i verdi de neste ti årene? Eller kommer verdien til å stige, så det er en investering?

xxxxxxxxx xx xxxx xxx xx xx xxxx xxx xxxx xx xxx xxx xx xxxx xxxx xxxx, xxx xxxxx xxxxx xxx xx xåx xå xxx xxøxxxxxxx.

Takk for alle svar :smiley:

Kommentar fra moderator Innhold moderert, ref. reglene for Åpent Forum.

Ingen diskusjon rundt dette i denne tråden.

Er du uenig så ta det opp i Om baatplassen/generelt.

Velkommen til båtplassen og grattis med båt. Jeg tror ikke det er mange som får solgt 4-metere i Asker og Bærum til kr. 400.000 om dagen, og heller ikke i fjor. Du bør få slike plasser ned mot 300.000-330.000. Om det er en god investering eller ikke skal være usagt, alternativet er å leie til rundt 12.000-15.000 for sesongen.

Jeg meldte meg inn i Leangbukta Båtforening da jeg kjøpte båt, og var så heldig å få plass på de nye bryggene som skal bygges. Ser ut til at en 4-meter kommer på rundt 160.000-180.000.

Lykke til!

Ser ut til at en 4-meter kommer på rundt 160.000-180.000.

Er det ikke rundt 120.000 de regner med for en 4-meter? Mente det var beløpet som er nevnt i papirene jeg har fått og har selv også gått for en 4-meter.

Til trådstarters spørsmål; Hadde jeg eid en fire-meters båtplass i Oslo-området og noen hadd gitt meg et tilbud på 400.000 for denne så hadde jeg solgt den umiddelbart! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Jeg synes det er helt for jævlig at prisene har blitt slik. Det ekskluderer jo de fleste lønnsmottakere i dette landet fra å skaffe seg en båtplass i disse dager. En av grunnene er vel at det stort sett er private aktører som ser stor profitt i dette i stedet for at kommunen kom på banen med noe som det ikke skulle tapes eller vinnes penger på :nonod:

Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...