Skin Startet 10.August.2004 Del på Facebook Startet 10.August.2004 En kompis av meg har kjøpt seg en 6 hk Tohatsu (ca 1998-99 modell), denne ser til forveksling lik ut til 8 hk'eren. Er det noen her som vet om den kan "fikses" slik at den blir en 8 hk på en enkel måte? Sitér dette innlegget Link to post
maanestraale Svart 18.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2004 Hmmm, ingen svar her, jeg henger meg på og prøver på nytt!! Kan dagens nye (2takt) Yamaha og Tohatsu 6 hk "trikses" til 8 hk, ?? Motorne har jo helt like spesifikasjoner, volum osv... Noen som vet noe, eller har prøvet?? Er det like enkelt som og "trikse" 9,9 til 15 Hk? (her har jeg erfaring fra min ungdom ) M/B Månestråle har gått til innkjøp av en brukt Valiant 270 (rib) som trenger motor, lettmatrosene er i hundre Mvh Sitér dette innlegget M/B Månestråle www.maanestraale.com Link to post
Molinari Svart 18.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2004 Det ewr jeg rimelig sikker på man kan. Sikkert bare ei plombe i innsuget som det pleier være !! Hvordan de har gjort det her vet jeg ikke ! Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret4 Svart 5.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2007 Tar opp denne da jeg har kjøpt en 2003 modell 6 HK og var nyskjerrig på om den lett kan trimmes til 8 hk hvis behov skulle komme. Sendte mail til en farhandler idag og fikk dette svaret: "Disse er ikke plombert i ordets rette forstand. Her må det skiftes forgasser til kr 1721,- mva inkl., for og få 8 hk. For og få 9.8 hk må topplokket til kr 840,- pluss jobb og toppakning til kr 409,- skiftes i tillegg" Selv om 6 - 8 - 9,8 hk har lik boring og 170 cm3, og ellers er helt like mål og vekt (26 kg). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.