Divemaster Startet 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2010 Fritidsskipper bøtlagt £20,000 for å føre båt mot TSS reglene Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
SF Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Det var en voksen bot gitt Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Capitaine Svart 31.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2010 Det er ikke første gang det blir gitt saftig bot for føring av fartøy i feil led i trafikkseparasjonssystemet i Den engelske kanal, men denne var i overkant drøy etter mitt syn. Nå er min erfaring at myndigheter i England og Frankrike, men i særdeleshet i Tyskland, er svært strenge med å følge opp regelverk. I Oslofjorden, hvor det også er trafikkseparasjonssystem, skjer det relativt ofte at lystbåter seiler i motsatt lei av den som skal følges uten at det får konsekvenser. Jeg har også hørt at Horten VTS har måttet gripe inn over for loser på fartøy som har kommet over i feil led. Det er litt værre mener nå jeg. Sitér dette innlegget Link to post
hosh Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Fritidsskipper bøtlagt £20,000 for å føre båt mot TSS reglene skal man følge skips leia eller skal man gå utenfor Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 1.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Under 21 meter lengde, så er det bedre at du holder deg utenfor TSS sonene. Når du krysser TSS sonene, så gjør du det i 90 grader av fartsrettningen. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Tom Rør Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Glad vi kom oss hjem uten sånne bøter i lomma!!! Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 He, he...........skulle gjort seg det, hadde blitt en dyr båt da Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Tom Rør Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 He, he...........skulle gjort seg det, hadde blitt en dyr båt da Vi holdt oss nok på vår side av leia, men det hadde svidd skikkelig med en sånn en. Kanskje jeg hadde måttet betale moms på den også Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Om man f.eks henter en båt i Hamble og skal Nordover, kan man da følge land oppover på Englandsiden og så krysse over lenger opp eller MÅ man absolutt bevege seg på andre siden av kanalen når man skal nordover ? Er det separasjonssoner med "friområder" langs land på begge sider så man i realiteten kan seile seg ut av kanalen og ikke trenger å ta hensyn til disse sonene og hvor langt Nord må man før man ikke lenger trenger å tenke på dette ? Sitér dette innlegget Link to post
Vidar B Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 (redigert) Det går veldig fint slik du har lagt opp fra Hamble til Dover, så lenge du holder deg innenfor den sydgående trafikksonen. På Imray sine kart C 12, C30, C25 og C26 er det fargelagde felter som viser dette . Røde skraveringer som ligger i felt fra bøye til bøye, som separasjonssoner både mellom skipsleier og for "inshore traffic zone". Kryssingen ved Dover over til Calias er å anbefale. Mye trafikk men kort. Utenfor Belgia og Nederland er det greit men en del å passe på (grunner, inn og utgående havnetrafikk.) Når jeg var på tur oppover for 2 år siden gikk det helt smertefritt utenom forbi Rotterdam, hvor jeg ble beordrett til å gå inn til passeringsbøyene for "inshore traffic zone" som her er veldig smal og nærme land. Det var ingen store båter i nærheten men regel er regel og dessverre ble det stampe sjø for meg. Ruten din langs Belgia og Nederland må nærmere land, og du må gå ut fra Nederland før øya "Terschelling". Etter denne øya er det forbudt å krysse nordover til du nesten er på nordlig linje til Helgoland.( utenfor øya "Spiekeroog") Redigert 2.April.2010 av Vidar B (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Enzo: Den ruten du har lagt er sikkert hensiktsmessig for en motorbåt. Men en effektiv henteskipper ville droppet mesteparten av stoppene. Jeg kom tilbake fra henteturen med JGH i går. Ruten ble Portsmouth-Lowestoft- Hjem. En alternativ rute ville vært Ramsgate istedet for Lowestoft. Det hadde vært aktuelt hvis vi ikke kunne krysset innseilingen til London i dagslys/god sikt. Ville ikke forvillet meg over til Nederland. Altfor tidkrevende og ødeleggende for progresjonen. Du oppnår ingenting med det. Lykke til. Har du handlet? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 (redigert) Jeg har ikke lagt inn noen stopp, de røde prikkene er bare noe jeg får når jeg legger ruta i google earth, jeg tenkte å seile et døgn først, så bunkre og deretter i ett til jeg er i Norge om turen blir noe av så da blir først stopp nord om Dover. Har ikke handlet enda, venter med det til jeg har levert firsten om en uke + fra da og ut så blir det nok litt reising for å finne ut av dette. Skal på FIBOmessen i Tyskland rundt 20 april og vurderer å legge en liten rundreise inn på samme turen så det blir nok ikke handel før etter det. Båtene jeg ser på ligger i Hamble, Jersey og Amsterdam samt Kiel og muligens Gøteborg så det blir jo en rundreise om jeg ikke treffer blink på første Redigert 2.April.2010 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.