Jump to content

Frakt av 21 fots båt fra nordnorge til sørnorge

DonThesen

Recommended Posts

Jeg har en Finnmaster 6400 som jeg i løpet av våren ønsker å få flyttet fra Lofoten til Kristiansand. Jeg har vurdert å kjøre den hele veien, men synes det er i lengste laget for en liten båt.

Har noen noe tips for billig frakt?

Jeg er fleksibel både på tidspunkt og frakt på deler av strekning. Foreksempel er frakt fra Bodø til Bergen en mulighet, da jeg kan kjøre båten fra Bergen til Kristiansand på egenhånd.

Tips mottas med takk!

Hei, og velkommen til BP!

Etter hva jeg kan se på nettet er båten ca 230cm bred og veier ca 1500 kilo.

Denne må da være grei å ta på en tilhenger?

Tror ikke du får noe billigere frakt enn å svippe opp med bilen og hente den.

Buster X med Yamaha 70

Tusen takk tips!

Takk for velkomsten, deilig å endelig bli båteier igjen.

Jeg har ikke bil i øyeblikket, så må i så fall leie en bil med båthenger. Det er kanskje det billigste? Skal ringe transmar å sjekke pris hos dem.

snakk med lars holm shipping. de var langt billigere enn norlines f.eks. jeg sjekket for et par år siden med frakt fra olsofjorden til Tromsø for en 27 fots båt. Da skulle Lars holm ha rett under 20 tusen, mens norlines skulle ha 32 tusen.

Jeg sendte min Skibsplast 20fot på dekk med lasteskip fra Bergen til Bodø for 10500,- i fjor vår. Tror den båten går fra Stavanger eller Haugesund. Transporten ble ordnet via Linco Frakt i Bodø, tlf 75507762, evt -7760 til sentralbordet.

Du må selv møte opp med båten (eller få en hjelper) ved heising opp og ned på sjøen. Evt kan du sikkert avtale at de plukker den opp eller setter den fra seg på en kai.

Jarle

Hva med å sjekke Hurtigruten? De hadde et tilbud om gratis frakt av bil hvis du hadde en overnatting ombord. Dette var inntill 15 mars.

Men det kan jo være at de tar den ombord for en grei pris?

Redigert av LYKKEPILLE (see edit history)

Hilsen Pål, Triton 225 med navnet "Lykkepille" VHF LE8816 MMSI 258030220

Ring eller send en mail til NorLines og be om en pris. Jeg fikk en 17foter på 700kg tilsendt fra Svolvær til Drammen i fjor sommer. Kostet meg 11.500,- inkl.mva. Tok ganske nøyaktig en uke fra selger leverte den, til jeg kunne hente den. Hadde selvfølgelig vært billigere å satt hengeren på bilen og tatt turen, men..........

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...