Linea Startet 1.April.2010 Link til dette innlegget Startet 1.April.2010 Hei, ser at det skal brukes SAE 30 olje på KMH50 gearet til Yanmar, men er det gear olje eller motor olje som skal brukes? Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Det er nok motorolje. Oljer fra 0 til 60 er motorolje. Girolje starter på 70 og oppover,husker ikke hvor høyt. Systemet er slik nettopp for å unngå og forveksle gir og motorolje. En girolje på 70 tilsvarer en motorolje på ca 30 i viskositet og er altså ikke tykkere enn motorolja slik mange tror. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 1.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Ok, men hvet du hvorfor denne betegnelsen brukes NEPTUNA GEAROLJE SAE40 1 LITER, hentet fra Maritim sin nettside. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 (redigert) Nå er jeg kanskje ikke oppdatert, men SAE systemet var slik jeg har beskrevet i første svar. Jeg vet det har vært snakk om endringer i dette, og dette har kanskje skjedd uten jeg har fått det med meg. :confused:Ser at biltema sine giroljer starter på 70. Redigert 1.April.2010 av hegra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 1.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Ok, kanskje der er andre her på båtplassen som har byttet olje på denne kassa og har erfaring???? Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 1.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Logikken din er jo fornuftig den med at gear oljer starter ved 70, kan være det fortsatt er det riktige. Sitér dette innlegget Link to post
Linea Svart 2.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Er det noen på båtplassen som har byttet olje på KMH50 gearet?????????? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.