superhenning Startet 1.April.2010 Link til dette innlegget Startet 1.April.2010 Hei. Vurderer å kjøpe en Selco Selsport 15 1973 mod med en eldre Evinrude 55 motor. Selger vil ha 18.000,- for båt og henger. Båten ser ganske fin ut alder tatt i betraktning , men da jeg er ganske grønn da det kommer til båter tenkte jeg at det sikkert er noen her som kan gi meg et tips om jeg er helt på jordet eller det er en grei pris. Alt på båten virker av elektrisk og motor. På forhånd takk. Henning Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 For så gammelt utstyr, så har tilstanden alt å si mht fastsetting av verdi. Hvis både båt, motor og henger ser bra ut, ingen skader, er godt vedlikeholdt, og fungerer som det skal, så kan denne prisen være fornuftig. Jeg tror også at det kan være vanskelig å få solgt båten, så det bør være gode muligheter for litt pruting. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 På finn ?? hvis det er den jeg fant der ser den litt sliten ut MEN ser ut til å være stort sett original slik den kom ut ifra fabrikken ... Motoren ser ut til å være min 10 år nyere en båten, ser dog litt medtatt ut, får du problemer og MÅ skru vil nok korrosjon være et problem, var dessverre ikke noen bilder av motoren UTEN deksel... På den positive siden... Skroget ser helt og fint ut, skulle ikke forundre meg om en god polering funne finne frem noe av den gamle glans.... hvis ikke har du en god grunnflate for et nytt strøk med lakk. Ser original ut, er IKKE "pusset" opp til det ugjenkjennelige.. Er registrert i RSSR, så båtens historie er godt kjent ? Hel front rute, ser helt fin ut, kalosjen ser hel og fin ut, dog litt slapp men.... På den negative siden... Disse gamle Selcoene HAR et problem med skummet i bunnen, blir vasstrukket over tid ( tungt + fare for frostspreng.. ) ER en gammel båt, alt som må gjøres må du gjøre selv ( stort sett det samme med motoren da de fleste verksteder IKKE har kunnskap til å jobbe på motoren da en ikke kan koble til dataen for feilsøking... ) Har du tiden/kunnskapen som kreves ??, en slik båt/motor VIL kreve noe jobb for å fungere ordentlig ... Hvis JA... hvorfor ikke Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
superhenning Svart 1.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Takk for svar. Synnes disse båtene er fine med litt sjarm. Har tenkt på det som prosjekt men kansje en sesong på vannet først. Har jobbet en del år med bilmotorer så jeg satser på at en motoroverhaling burde gå greit på et vis. Har sett litt på forumet og lest om skumbunnen. Ser jo ut som en relativt stor jobb men det er jo greit å ha noe å gjøre i fritiden:) Jobber i nordsjøen så sånn er det greit med tid. Jeg får prøve å prutte litt så får jeg ta det på magefølelsen. Blir uansett ikke ruinert...:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.