Lovart låring Startet 1.April.2010 Link til dette innlegget Startet 1.April.2010 (redigert) Personlig så synes jeg tomgangen er noe lav, og jeg håper det er det som gjør at trykket faller. Noen som har noe nyttig å bidra med? Jeg skal justere opp tomgangen i morgen forresten. ;) På forhånd takk for nyttige råd & tips. Redigert 1.April.2010 av Blafrebo II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
dvil Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Jeg vil si det høres normalt ut. Trykket følger turtallet, helt til overtrykkventilen åpner. Det er vel heller ikke unormalt om oljetrykklampa kommer på ved lav tomgang med varm (tynn) olje. Om det skal være slik kan vel diskuteres. Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 1.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Takk for det Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
index Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Så lenge du har minst 1kg trykk på tomgang så ligger du greit an. Jeg har rundt 2kg på tomgang, og 3,5 til 4 i vanlig marsjfart. Helt som det skal være det.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
skipsbygger Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Til dels enig med svarene dine, men vist trykket faller meir enn tidligere kan du begynne med å skifte olje og filter, dette vil hjelpe noe, slitt olje å halv tette filter vil forverre situasjonen, vist motoren har mange timer bak seg, finnes det noen oljer som har bedre egenskaper på slitte motorer, eks valvoline pluss 100000km. Sitér dette innlegget industrimekaniker, platearbeider og godt brukande sveiser ;) med båtførerbevis NB 870 Touring NB 820 combi Nord West 740 Nidelv 24 Norøna 23 Sørlands snekke 24 Rana530 HT Øyen 15 Link to post
GunR Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Faller oljetrykket først når motoren er varm, eller er det lavt på tomgang rett etter oppstart, før oljetempen har blitt normal? Har du oljetemp. måler, og i så fall, viser denne det samme som før? Gamle oljefiltre går tett, selv ved lite bruk, filtermaterialet har begrenset levetid. Kan føre til økt trykkfall i filteret. Enig med "skipsbygger" her. Er trykket normalt etter at du økte tomgangen litt? Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Hei, Hva slags mercedes har du? Jeg har en OM636 som står i veien for meg -hvis du kunne trenge noen reservedeler.... Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.