FjordHT Startet 2.April.2010 Link til dette innlegget Startet 2.April.2010 (redigert) Skulle bytte olje på gearet på en gammel påhenger, men hær sitter begge bolter noe helt enormt. Er litt usikker på om jeg bør bruke varme, å ha heller ikke turt å "slå på den", da jeg er usikker på hvor mye dette tåler. Driver å leter etter et jærn som kan gi meg litt mer moment, men hvilke triks bruker dere? varme? går det bra på et slikt hus? Redigert 2.April.2010 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 litt varme kan du bruke. Er sporet i skruen blitt ødelagt? Hvis ikke, prøv et slagskrujern. Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Første bud er en skrutrekker som passer perfekt, kan du hjelpe til med en skiftenøkkel er det et pluss. Til mere gjenstridige skruer er en slagtrekker et godt verktøy, samme grunnregel gjelder her også... må passe perfekt. Varme kan også hjelpe, bruker selv ofte en propanbrenner til gjenstridige bolter/skruer, propan har den fordelen at den ikke blir så varm at ting begynner å smelte... Ellers... Penetrerende olje Kjøle spray på Bolt/skrue ( hvis en har tilgang på slikt ) På virkelige gjenstridige bolter/skruer... Sveise på bolt/mutter for skikkelig tak. Bore ut skrue, eventuelt gjenge opp på nytt. Når en får ut skruen bør denne kanskje byttes ut ?, har sikkert ikke kommet uskadet ifra jobben... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Mouche Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Jeg tok sjansen på å bruke slagtrekker for noen år siden, funket bra det! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
FjordHT Svart 2.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Takker for alle svar:) Da skal jeg finne frem propanbrenneren og se om jeg har en slagtrekker tilgjengelig, evt gi på med det største jærnet jeg har. Har foreløpig ikke tatt knekken på skruven. Skal bli spennende å se, håper jeg slipper å sveise :) Sitér dette innlegget Link to post
Rikosjett Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 varm skruen slik at den sprenger ut alugjengene. prøv deretter å skru når det har blitt kaldt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.