Jump to content

Noen med erfaring med MD 32a?

enter4u

Recommended Posts

Mye problemer med toppene på disse maskinene .. kom ut som 130 Hk, senere viste det seg at det var 106 ... nå ville de sikkert bli sett som rundt 95.

Deletilgangen begynner å bli litt begrenset.

Står maskinen i et planende skrog, så hadde jeg vert skeptisk .... hvis den står ombord i et displasement skrog, og blir kjørt fint, så varer maskinene bedre...

Kalkuler med null verdi på maskinen hvis den står i et planende skrog da det bare er et tidsspørsmål før problemer begynner...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Hvorfor selges den ??

Hvis det var meg, så hadde jeg heller sett på andre alternativer enn en MD 32 .... Nyere 30 maskin er jo mye lettere, og deletilgangen er god... kan du strekke deg til en 31, så er det jo enda bedre...

Ellers så har en jo Vetus, yanmar, perkins og mange andre som jeg ville ha valgt fremforbi en maskin med så dårlig rykte...

Er de sååå dårlige som ryktet sier da? Dem er jo 30 år og virker fortsatt.

Den er jo samme motor som den du allerede har, bare to sylindre ekstra! Og med lengre topp er den enda mer følsom for hurtig oppvarming/nedkjøling enn den du har nå. Det er ikke overoppheting som sådan som får toppene til å vri seg, men høy belastning før motoren er gjennomvarm og at man ikke lar motoren få kjøle seg ned før man stanser den. Et annet problem er jo deletilgangen, denne begynner å bli meget begrenset nå etter 30 år. Men om du får den billig nok og har arbeidslyst, så for all del...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Han bytter motor fordi den er for liten i den båten..............

Er de sååå dårlige som ryktet sier da?

Jeg kan ikke putte i hva som helst. Motorrommet er bare 67 cm bredt :crazy:

Hvis den er for liten, så har han kjørt hardt .... og da tror jeg ikke ett sekund på ham når han sier at han ikke har hatt problemer !

JA !!!!

Spar pengene, for du kjøper deg problemer, og vent til at du har bedre råd... og kjør din MD21 fint !!

Denne rekke sekseren ombord i en Fram 25 er feil !!! ... finn deg en Perkins 236, MD30, Ford Transit diesel eller hvasomhelst annet.... men ikke en MD32!

En 2.4L Ford Transit diesel kan en finne billig, og mariniserings utstyr fra Lancing Marine må jo være 10 ganger bedre som alternativ...

En 2.4L Ford Transit diesel kan en finne billig, og mariniserings utstyr fra Lancing Marine må jo være 10 ganger bedre som alternativ...

En 2,4 liter? Hvis det er York motoren du mener, så ville jeg ikke gjort det! Den nyere 2,5 derimot er bedre (FSD, har en slik selv). Eller mener du kanskje den nye 2,4 som kom etter den igjen? Har de marinisering til den også?

Uansett, modellene frem til 1992 er i alle fall skråstilte, og går neppe ned i et så smalt motorrom. Den nyeste har jeg ikke sett, så der aner jeg ikke....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...