enter4u Startet 2.April.2010 Link til dette innlegget Startet 2.April.2010 Liogger en på Finn som jeg sikler litt på. Prata med eier, og det er ikke noe galt med motoren og har aldri vært varmkjørt. Hører jo mye rart om de motorene. Noen som har erfaring med dem? Er dem spesiellt tørste f.eks? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Mye problemer med toppene på disse maskinene .. kom ut som 130 Hk, senere viste det seg at det var 106 ... nå ville de sikkert bli sett som rundt 95. Deletilgangen begynner å bli litt begrenset. Står maskinen i et planende skrog, så hadde jeg vert skeptisk .... hvis den står ombord i et displasement skrog, og blir kjørt fint, så varer maskinene bedre... Kalkuler med null verdi på maskinen hvis den står i et planende skrog da det bare er et tidsspørsmål før problemer begynner... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
enter4u Svart 2.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Den sto i en Agder 840 sa eier..... Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Hvorfor selges den ?? Hvis det var meg, så hadde jeg heller sett på andre alternativer enn en MD 32 .... Nyere 30 maskin er jo mye lettere, og deletilgangen er god... kan du strekke deg til en 31, så er det jo enda bedre... Ellers så har en jo Vetus, yanmar, perkins og mange andre som jeg ville ha valgt fremforbi en maskin med så dårlig rykte... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
enter4u Svart 2.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 (redigert) Han bytter motor fordi den er for liten i den båten. Her har det med kronasjer å gjøre da Er de sååå dårlige som ryktet sier da? Dem er jo 30 år og virker fortsatt. Lurer på om D3, D4 og D6 motorene lever om 30 år jeg Jeg kan ikke putte i hva som helst. Motorrommet er bare 67 cm bredt Redigert 2.April.2010 av enter4u (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Jeg hadde to stk MD32 i en Viking 28 for mange år siden, dette er vel de absolutt dårligste motorene jeg noensinne har vært borti. Topp-pakningene ble skiftet hele sommern følte jeg... Ligg unna får bli mitt råd Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Jeg hadde to stk MD32 i en Viking 28 for mange år siden, dette er vel de absolutt dårligste motorene jeg noensinne har vært borti. Topp-pakningene ble skiftet hele sommern følte jeg... Ligg unna får bli mitt råd Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Jeg hadde to stk MD32 i en Viking 28 for mange år siden, dette er vel de absolutt dårligste motorene jeg noensinne har vært borti. Topp-pakningene ble skiftet hele sommern følte jeg... Ligg unna får bli mitt råd Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Fru Jacobsen Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Jøss Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
index Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Er de sååå dårlige som ryktet sier da? Dem er jo 30 år og virker fortsatt. Den er jo samme motor som den du allerede har, bare to sylindre ekstra! Og med lengre topp er den enda mer følsom for hurtig oppvarming/nedkjøling enn den du har nå. Det er ikke overoppheting som sådan som får toppene til å vri seg, men høy belastning før motoren er gjennomvarm og at man ikke lar motoren få kjøle seg ned før man stanser den. Et annet problem er jo deletilgangen, denne begynner å bli meget begrenset nå etter 30 år. Men om du får den billig nok og har arbeidslyst, så for all del... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
enter4u Svart 2.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Hmmmm.......kan ikke akkurat skryte av deletilgangen på Md 21 heller Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Jøss De må ha vært skikkelig dårlig slik som du maser Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Divemaster Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Han bytter motor fordi den er for liten i den båten.............. Er de sååå dårlige som ryktet sier da? Jeg kan ikke putte i hva som helst. Motorrommet er bare 67 cm bredt Hvis den er for liten, så har han kjørt hardt .... og da tror jeg ikke ett sekund på ham når han sier at han ikke har hatt problemer ! JA !!!! Spar pengene, for du kjøper deg problemer, og vent til at du har bedre råd... og kjør din MD21 fint !! Denne rekke sekseren ombord i en Fram 25 er feil !!! ... finn deg en Perkins 236, MD30, Ford Transit diesel eller hvasomhelst annet.... men ikke en MD32! En 2.4L Ford Transit diesel kan en finne billig, og mariniserings utstyr fra Lancing Marine må jo være 10 ganger bedre som alternativ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
enter4u Svart 2.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 Hmmmm. Hva koster mariniseringsutstyr til en transitmotor da? Hva med Toyota Hilux-motor på 102 hk? Men så var det girtkasse også da. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 http://www.lancingmarine.com/ Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
index Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 En 2.4L Ford Transit diesel kan en finne billig, og mariniserings utstyr fra Lancing Marine må jo være 10 ganger bedre som alternativ... En 2,4 liter? Hvis det er York motoren du mener, så ville jeg ikke gjort det! Den nyere 2,5 derimot er bedre (FSD, har en slik selv). Eller mener du kanskje den nye 2,4 som kom etter den igjen? Har de marinisering til den også? Uansett, modellene frem til 1992 er i alle fall skråstilte, og går neppe ned i et så smalt motorrom. Den nyeste har jeg ikke sett, så der aner jeg ikke.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marida Svart 2.April.2010 Link til dette innlegget Svart 2.April.2010 (redigert) Jeg hadde to stk MD32 i en Viking 28 for mange år siden, dette er vel de absolutt dårligste motorene jeg noensinne har vært borti. Topp-pakningene ble skiftet hele sommern følte jeg...Ligg unna får bli mitt råd Solgte du denne til meg? Ligg unna disse motorene, kun brukanes som moring Redigert 2.April.2010 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Mente 2.5L ... (Trykkleif!!) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
enter4u Svart 3.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 En MD30 hadde jo vært et alternativ. Å marinisere en selv er jo dyrt. Først må man ha en motor, så er det mariniseringssett, girkasse og mange timers jobb. Sitér dette innlegget Link to post
gislet Svart 3.April.2010 Link til dette innlegget Svart 3.April.2010 Jeg hadde en slik motor i en planer uten store problemer. Jeg merket at den var tungstartet når den var kald, og røyk mye de første minuttene. Men den gjorde nytten i nesten daglig drift hos meg. Jeg hadde store, seige startbatterier... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.