Jump to content

Noen med erfaring med MD 32a?


enter4u

Recommended Posts

Mye problemer med toppene på disse maskinene .. kom ut som 130 Hk, senere viste det seg at det var 106 ... nå ville de sikkert bli sett som rundt 95.

 

Deletilgangen begynner å bli litt begrenset.

 

Står maskinen i et planende skrog, så hadde jeg vert skeptisk .... hvis den står ombord i et displasement skrog, og blir kjørt fint, så varer maskinene bedre...

 

Kalkuler med null verdi på maskinen hvis den står i et planende skrog da det bare er et tidsspørsmål før problemer begynner...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post

Hvorfor selges den ??

 

Hvis det var meg, så hadde jeg heller sett på andre alternativer enn en MD 32 .... Nyere 30 maskin er jo mye lettere, og deletilgangen er god... kan du strekke deg til en 31, så er det jo enda bedre...

 

Ellers så har en jo Vetus, yanmar, perkins og mange andre som jeg ville ha valgt fremforbi en maskin med så dårlig rykte...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post

Han bytter motor fordi den er for liten i den båten. Her har det med kronasjer å gjøre da :giggle: Er de sååå dårlige som ryktet sier da? Dem er jo 30 år og virker fortsatt. Lurer på om D3, D4 og D6 motorene lever om 30 år jeg :cool:

Jeg kan ikke putte i hva som helst. Motorrommet er bare 67 cm bredt :crazy:

Redigert av enter4u (see edit history)
Link to post

Jeg hadde to stk MD32 i en Viking 28 for mange år siden, dette er vel de absolutt dårligste motorene jeg noensinne har vært borti. Topp-pakningene ble skiftet hele sommern følte jeg...

Ligg unna får bli mitt råd


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

 

D1

Link to post

Jeg hadde to stk MD32 i en Viking 28 for mange år siden, dette er vel de absolutt dårligste motorene jeg noensinne har vært borti. Topp-pakningene ble skiftet hele sommern følte jeg...

Ligg unna får bli mitt råd


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

 

D1

Link to post

Jeg hadde to stk MD32 i en Viking 28 for mange år siden, dette er vel de absolutt dårligste motorene jeg noensinne har vært borti. Topp-pakningene ble skiftet hele sommern følte jeg...

Ligg unna får bli mitt råd


"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

 

D1

Link to post
Er de sååå dårlige som ryktet sier da? Dem er jo 30 år og virker fortsatt.

 

Den er jo samme motor som den du allerede har, bare to sylindre ekstra! Og med lengre topp er den enda mer følsom for hurtig oppvarming/nedkjøling enn den du har nå. Det er ikke overoppheting som sådan som får toppene til å vri seg, men høy belastning før motoren er gjennomvarm og at man ikke lar motoren få kjøle seg ned før man stanser den. Et annet problem er jo deletilgangen, denne begynner å bli meget begrenset nå etter 30 år. Men om du får den billig nok og har arbeidslyst, så for all del...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Han bytter motor fordi den er for liten i den båten..............

 

Er de sååå dårlige som ryktet sier da?

 

Jeg kan ikke putte i hva som helst. Motorrommet er bare 67 cm bredt :crazy:

 

Hvis den er for liten, så har han kjørt hardt .... og da tror jeg ikke ett sekund på ham når han sier at han ikke har hatt problemer !

 

JA !!!!

 

Spar pengene, for du kjøper deg problemer, og vent til at du har bedre råd... og kjør din MD21 fint !!

 

Denne rekke sekseren ombord i en Fram 25 er feil !!! ... finn deg en Perkins 236, MD30, Ford Transit diesel eller hvasomhelst annet.... men ikke en MD32!

 

En 2.4L Ford Transit diesel kan en finne billig, og mariniserings utstyr fra Lancing Marine må jo være 10 ganger bedre som alternativ...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
En 2.4L Ford Transit diesel kan en finne billig, og mariniserings utstyr fra Lancing Marine må jo være 10 ganger bedre som alternativ...

 

En 2,4 liter? Hvis det er York motoren du mener, så ville jeg ikke gjort det! Den nyere 2,5 derimot er bedre (FSD, har en slik selv). Eller mener du kanskje den nye 2,4 som kom etter den igjen? Har de marinisering til den også?

 

Uansett, modellene frem til 1992 er i alle fall skråstilte, og går neppe ned i et så smalt motorrom. Den nyeste har jeg ikke sett, så der aner jeg ikke....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Jeg hadde to stk MD32 i en Viking 28 for mange år siden, dette er vel de absolutt dårligste motorene jeg noensinne har vært borti. Topp-pakningene ble skiftet hele sommern følte jeg...

Ligg unna får bli mitt råd

 

Solgte du denne til meg?

 

Ligg unna disse motorene, kun brukanes som moring

Redigert av Marida (see edit history)
Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...