Scand Formel Startet 2.April.2010 Del på Facebook Startet 2.April.2010 Hadde forrige sesong et lite problem med min 2002 Ficht Ram 250. Ved litt belastning i revers, hoppet inngrepet på Clutch Dog over, hvilket tyder på slitt tannhjul, clutch dog eller feil justering på gear-overføring.... Tok av undervannshuset idag for å måle "gearstangen" ned til undervannshus.... Har Seloc verkstedmanual til denne motoren og der står det 683,25mm (XL Stamme) Målte, og fikk 680mm. Avstanden skulle måles mens gear var i fri, hvilket jeg gjorde, men fant ut at gearstang ikke hadde noe bestemt område hvor den "låste" seg i fri.... Den gikk ifra 680 mm, som jeg målte, til 690-695 mm, før den gikk i ger enten forover el revers.... Hvordan da måle??? Hvor nøye er det med denne justeringen?? Ifølge boken VELDIG nøye... Men mye av justeringen må da vel kunne tas opp med gass/ gear wire?? Kjøpte denne motoren for halvannet år siden, og jeg hadde prob med tilpassing av gear wire under montering.... Gear wire er max justert ut...... Undervannshus er mest sansynlig hatt av rett før jeg fikk motoren, under service/gjennomgang..... Skjønte dere noe av dette?? Sitér dette innlegget Link to post
Scand Formel Svart 3.April.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2010 Opp og Hopp Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.