knut_m Startet 3.April.2010 Del på Facebook Startet 3.April.2010 Etter første prøvetur så fikk jeg vannintregning i motorrom,ikke så mye men det vises.Da jeg kom på land og kjørte drevet opp så kom det en del vann ut av eksosbelgen.Da så jeg et hull i den hvor vannet kom ut. Er det riktig? Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Eksosbelg,280 drev hvilket er i strid med 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 3.April.2010 Del på Facebook Svart 3.April.2010 Det er nok ett annet sted vannet kommer inn. Eksosbelgen er jo full av vann når du stopper motoren uansett. (teoretisk så trenger du ingen belg, mest der for at det ikke skal bråke sånn) Sjekk etter andre lekksjer rundt kjølere, styreaksling, eksosbend invendig osv. Gjerne mens motoren går... Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
dykkern Svart 13.April.2010 Del på Facebook Svart 13.April.2010 Jeg har samme spørsmål som knut_m, er det noen som vet svaret ang dreneringshull? Jeg har kjøpt original eksosbelg (med klaffer) fra Volvo Penta, og på undersiden (belgen er merket med "UP") er det et fint, lite, rundt hull. Ser ut som det skal være der ? Er dette korrekt? Jeg hadde en uoriginal som satt på drevet, og i den var det ikke noe dreneringshull i så fall.. Sitér dette innlegget Link to post
Utterndti Svart 21.April.2010 Del på Facebook Svart 21.April.2010 Hei, har hatt same typen drev selv tidligere. Skal være hull til drenering av vann i eksosbelgen. Derfor er belg merket med "up"... Hullet er der for at ikke sjøvann skal ligge i belgen når du har tiltet drever opp. Sitér dette innlegget Mvh Eirik Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.