Jump to content

hva koster en propell-skade? (22" bronse)

omh1

Recommended Posts

hei

I går var jeg ute på en fin påsketur i min Barracuda 30 med rett aksling. Plutselig hørte jeg et dunk og så ble det en litt annen motorgange (vibrasjon). Tror jeg har truffet noe som lå og drev i vannet (drivtømmer?)

Da dette bare er min 6. tur med min "nye" båt lurer jeg på hvor ofte man må regne med å skade propellen?

Propellen er en radicial (tror jeg den heter) på 22 tommer og jeg lurer på om det er noen som vet hva en ny koster? Kan propellen repareres - i så fall er det noen som vet om noen som kan gjøre en slik jobb?

Hei

Propellen din heter nok Radice. Importør er Sleipner, du finner de på nettet. Maritim er forhandler (og sikkert store båtbutikker ellers). 22 tommers Radice i Maritimkatalogen, 10490.- pluss borring/koning ca500.- Her i Oslo-området har vi Skjerden mekaniske som retter propeller og akslinger. Du må sjekke akselen din, skjev aksel kan gi girskade etterhvert.

Hei, jeg bænga rett på grunn med påhengsen min i fjord. En Evinrude e-tec 60. Stålpropellen en ballistic ble helt krølla. Undervannshuset var ikke pent med stor bit som var gått av.

LEverte hele dritten til Winrace Propellers i froland (aust-agder) og tenkte detta ble dyrt :cryin:

Var og hentA undervannshuset med propell for et påar uker siden og lurte på om de hadde gått i butikken og kjøpt nye deler. Det så helt nytt ut. Propellen var helt strøken og undervannshuset var sveiset opp og lakkert ettrpå. Meget fornøyd med arbeidet...Kosta 2500KR

:flag:

Vil tro det er håp for din propell og. Mye som kan fikses.....

Høres ut som forsikringsak i mine ører. Blir lett generert mye kostnader knyttet til en slik reparasjon. Nå vet jeg ikke hva du har som egenandel men 10 - 11000 for propell + ilandsetting + sjekk av aksling + + = forsikringsak.

Håper det ordner seg greit for deg, uansett hva du velger.

Jeg er litt rar.Men det gjør ingenting.Fordi jeg er lykkelig!

Enig med han som anbefalte Winrace propeller.

Ta båten på land og ta av propellen selv (evt en du kjenner med nødvendig kunskap hvis du ikke har.) Send den med pakke over natt etter at du har avtalt med dem og propellen blir bedre en ny.

En kollega av meg i Harstad hadde gitt opp og bestemt seg for ny propell. Winrace propellers reparerte for 800,-!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...