Jump to content

Kjøp av båt med 9,9 Four Stroke.

GøyPåHavet

Recommended Posts

Tror det blir en

Terhi More Fun C Kr. 21750

Mercury 9,9 Kr. 14950

Monteringssett Kr. 2750

Sum Kr. 39450

Forhandler skulle ha 5000 for montering men tror nok pappa klarer det med monteringssett som blir 2250 kr. billigere enn og få det ferdig montert.

Tror dere ikke det skulle gå bra eller er det veldig avansert?

Forhandler skriver i mail at montering selv er middels vansklig, men for de som er vant med og skru ble det en lett sak.

Jeg har den motoren der + det kittet til rattstyring. Betalte 15.500 i fjor for dette.

Monteringa av ombyggingssettet gjøres greit på 1.5-2 timer, alt etter hvor nøye man leser manualen. Og den MÅ følges. Det er en bra mengde deler som byttes siden denne Mercuryen har giringa i gasshåndaket. Alt dette fjernes jo og an bygger om til gir/gass via kabel. Husk at man må legge ut kabel til stopp og dødmannsnor da dette plukkes av ved ombygginga.

Husk at man MÅ smøre opp bevegelige deler etter montering. det er en del plastoverføringer som må smøres.

Motoren er hel nydelig. Latere enn en totakter, men bruker 4-5 liter i timen på full spiker (etter 10 timer med gubbekjøring) og er veeeldig stille. Ligger du ved brygga vil folk ha problemer med å høre at motoren går.

Jeg kjøpte denne til guttungen min som har den på en eldre With 320/10ft og den gjør ca 21knop. Med 25 hesteren min gjør samme båten 35 knop, og flytevest er absolutt en fordel (det er det uansett)

Men det er en veldig fin motor, ikke et dårlig kjøp.

Føkk deg...

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...