Captain Chaos Startet 4.April.2010 Link til dette innlegget Startet 4.April.2010 Går å sikler veldig på ny eller nyere bruktbåt om dagen. Jungelen er veldig stor og utvalget på messa nå var for dårlig. Båten jeg har sett på er Bavaria 33 (32 hvis man kjøper før 07 modell) og er ute etter noe tilsvarende. Det jeg er ute etter er en typisk sportscruiser med 2 kabiner, helplandende med drev. Gjerne dobbel motorinnstallasjon, disel. Hvilke andre båter i prisklassen 1-1,6 mill har dette. Jeg finner jo mye nye og brukte båter på finn, men få har ved plantegninger. Tror ikke jeg vil ha noe eldre en 05-06 modell, men kan jo sagtens gå for noe eldre dersom den er brukt mindre en normalt. Tenker da mest på gangtimer på maskiner. Jeg har ingen preferanse for nasjonalitet. Om det er amerikansk, eller europeisk produsent så spiller det ingen rolle. MVH Chaos. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
KOB Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Det jeg er ute etter er en typisk sportscruiser med 2 kabiner, helplandende med drev. Gjerne dobbel motorinnstallasjon, disel. Du kommer ikke utenom Windy 32/33. Sjekk på Finn, så finner du nok en del bra eksemplarer. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 (redigert) Etter min mening er beste båten i denne klassen Windy 32/33 Scirocco. Meget bra sjøegenskaper, byggekvalitet få kan matche og en cockpit som er meget god. Under dekk er den ikke størst - men fungerer godt. Byssa er velutstyrt, stikkabinen er av de bedre, badet lider litt av manglende dusj - men det er det vel ikke andre båter i den klassen som har heller. Salongen foran res opp til en dobbeltseng. 33 og 32 har ulike skrog. Om du ser på www.hannah2.net kan du lese mye om KOB sine erfaringer med sin 32 med 2xKAD32. Jeg har kjørt 33 medD6 350 og den fungererer meget godt. Her er den 33 som jeg har kjørt i hekksjøen fra vår forrige båt Bildene er fra en dag for noen år siden hvor vi var 3 gode kollegaer som tok med en europeisk gjeng med kollegaer på tur Bakerst er Windy 33 foran er en Fairline Targa 30. KOB og Svenning fyller sikkert inn med mer detaljer Angående gangtimer ville jeg vært mer bekymret for en motor som har gått lite enn en som har gått mye. En motor som har gått 500 timer og er 4-5 år gammel foretrekker jeg fremfor en som har gått 200 timer og er 8 år gammel. Motorer står seg i hjel mer enn går seg i hjel. Dette under forutsetning at motorene er skikkelig vedlikeholdt. Ser nå at KOB har vært innom allerede 33 kom samtidig med D motorene. Her er et eksempel http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=20762550 Når du snuser på 1,6 mill så vil jeg si at det har gått noen Windy 37 for omtrent den summen - kanskje litt høyere - i det siste. Da får du litt mer cockpit og MYE mer under dekk. Det er gode kjøpsmuligheter fortsatt Redigert 4.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Jeg har hatt 33 Scirocco med dobbel motorinstallasjon og kan bekrefte at dette er en veldig funksjonell og god båt. Meget gode sjøegenskaper. Som Bitteliten anfører er Stikkabinen veldig bra. Bred fjærmadrass gir god sovekomfort. Noen Sciroccoer har fått spesialmontert ekstra vindu fra Stikkabin til Cockpit. Det kan være lurt, fordi det blir litt tett i Stikkabinen på varme sommernetter, så litt ekstra gjennomlufting er smart. Hva du velger kommer jo an på dine egne preferanser. Windy har veldig god "skjult kvalitet", filtbelagte vegger i skott, ryddige motorrom osv. Om du setter pris på dette eller ikke er det bare du som kan bedømme. Jeg gjør det ... Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 4.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Jeg må utdype, har nok utrykket meg dårlig. Kanskje det kan forståes med 3 kabiner? Vet ikke selv.. Fordelen med Bavaria 33 er at man IKKE trenger å reie opp buesofa i front. Man har en permanent seng der i tillegg til stikkabinen. Så har man en liten sittegruppe i mellomrummet/pantry Men ja, Windy 32/33 frister veldig uansett. :) Lagt ved plantegning. Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 (redigert) Det finnes ikke mange løsninger i den pris/størrelsen som har to fulle kabiner. Stikkabinen er trangere på BMB 32 enn W33. Men du får en større seng foran. Cockpiten må du vurdere - den er etter min mening "state of the art" i W32/33. Samme gjelder førerplass der du kan samle hele familien Redigert 4.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Nidelv 320 burde jo være et alternativ? Har til og med egen akterlugar med tre sengeplasser Sitér dette innlegget Link to post
KOB Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Nidelv 320 burde jo være et alternativ? Det skulle være en sportscruiser Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Bitteliten Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 (redigert) 320 har jeg vurdert en gang i tiden - ganske nøye også faktisk. Og vi angrer ikke på at vi valgte noe annet. Som andre Nidelver på 30 fot og oppover bærer løsningene preg av å være litt "snekker Andersen løsninger" - vi har en plass - hva skal vi gjøre med den? Eksempler er salongen under dekk som er for liten til å sitte i, kjeleskap under føttene til passasjerene og at man ikke kan gå ut av akterkabinen når salongen er i bruk. Ganske høyt støynivå for å si det mildt fra den midtplasserte motoren. Har prøvekjørt 320'er med TAMD63 og KAMD44 og studert den ganske nøye. Også er 320 en ganske sjelden svane - dvs at de er vanskelig å selge om/når det blir aktuelt. Skilsø 33 kan kanskje være et alternativ? Redigert 4.April.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 4.April.2010 Link til dette innlegget Svart 4.April.2010 Går å sikler veldig på ny eller nyere bruktbåt om dagen. Jungelen er veldig stor og utvalget på messa nå var for dårlig.Båten jeg har sett på er Bavaria 33 (32 hvis man kjøper før 07 modell) og er ute etter noe tilsvarende. Det jeg er ute etter er en typisk sportscruiser med 2 kabiner, helplandende med drev. Gjerne dobbel motorinnstallasjon, disel. Hvilke andre båter i prisklassen 1-1,6 mill har dette. Jeg finner jo mye nye og brukte båter på finn, men få har ved plantegninger. Tror ikke jeg vil ha noe eldre en 05-06 modell, men kan jo sagtens gå for noe eldre dersom den er brukt mindre en normalt. Tenker da mest på gangtimer på maskiner. Jeg har ingen preferanse for nasjonalitet. Om det er amerikansk, eller europeisk produsent så spiller det ingen rolle. MVH Chaos. Jeg har veldig sansen for Marex Cabriolet Cruiser Denne står til 1.880.000 så det er jo noe dyrere enn det du har skissert... Bildene i annonsen er forøvrig helt håpløse. Nærbilder av høytalere og knapper, men ikke av uteplassen f.eks... For bedre bilder se annen (noe nyere) båt ute for salg. Her er det fokus på uteplassen, og det er ingen sittegruppe under dekk, kun lugarer. Her er det Sitér dette innlegget Link to post
Executive Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Hva med Seaco 1030? http://seaco.no/?page=inside&cat=1030 eller Draco Zircon http://dracoclub.dk/index-filer/3400Zircon_2.htm Dracoen er kanskje litt gammel for deg....... http://www.boat24.ch/en/Boats/Motorboats/D...9/detail/15911/ Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
Førstefender Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 (redigert) Jeg har veldig sansen for Marex Cabriolet Cruiser Denne står til 1.880.000 så det er jo noe dyrere enn det du har skissert... Stiller meg bak denne, flott båt med smarte løsninger, og så har den byssa ute så du slipper å lage mat på "soveromet"! Redigert 5.April.2010 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Kjøpte Seaco 1030 i - 09. Jeg er knallfornøyd! Oppredde senger til 5 + sittegruppe nede og god uteplass oppe. Med 2 KAD 300 er der krefter i bøtter og spann. Valget for meg sto mellom denne og en noe nyere Bavaria 32, men for meg ble 2xKAD32 vel puslete! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Jeg ville tatt en titt på denne, den synes vi var en fantastisk båt. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=14422474 Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Jeg prøvde Joda 290 Sport da jeg var på jakt etter båt. Flott båt, ikke noe å si på det, men den virket noe flat i bunnen ble mye slag og dunk. Fikk en ltt sånn eggeskall-følelse! Sitér dette innlegget Link to post
thp Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Skal du han en cruiser i denne prisklassen/størrelse kommer du ikke utenom Cranchi zaffiro 34. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Jeg har veldig sansen for Marex Cabriolet Cruiser Denne står til 1.880.000 så det er jo noe dyrere enn det du har skissert... Bildene i annonsen er forøvrig helt håpløse. Nærbilder av høytalere og knapper, men ikke av uteplassen f.eks... For bedre bilder se annen (noe nyere) båt ute for salg. Her er det fokus på uteplassen, og det er ingen sittegruppe under dekk, kun lugarer. Her er det Det ligger en rimeligere en der, også. Sitér dette innlegget Link to post
Heram Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Seaco 1030 eller Scand 360? Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Hva med denne. Seaco 1100, Fremstår omtrent som ny. Vel verd en titt. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=20956272 IM sendt. Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Xlnt Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 Du burdfe også vurdere å hoppe opp et lite hakk på størrelsen, Cranchi Smeraldo 36/37 -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Bitteliten Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 er Seaco båtene fabrikkbygde eller halvfabrikat? Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 er Seaco båtene fabrikkbygde eller halvfabrikat? De får du som både fabrikkbygde og halvfabrikat Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
2xDiesel Svart 5.April.2010 Link til dette innlegget Svart 5.April.2010 I følge fabrikken som nå er nyoppstartet etter konkursen, skal det kun satses på halvfabrikat framover Sitér dette innlegget Link to post
Per Harald Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 Når det gjelder denne som nevnt ovenfor så er den fabrikkbygd. http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=20956272 Per Harald Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
mhemil Svart 6.April.2010 Link til dette innlegget Svart 6.April.2010 Med dine kriterier passer 32 Sport perfekt. Dersom du går med på et par føtter til, ville 35 Sport (37 fot) være gedigen. Den er endel større og har også skikkelig kabin med dør (ikke gardin) i baug. Denne får du også med D4 (evt. med D6). Du kan også titte i disse trådene dersom du ikke allerede har gjort det: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=64825 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=41758 https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=49996 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.