Jump to content

Matrix M17, sprekker i gelcoat

Rikosjett

Recommended Posts

Er det en svakhet i konstruksjonen, må du først av allt stive opp slik at gulvet ikke svikter og fjærer når du bruker og står på det.. Forsterkning med ribber fra undersiden er det vanligste. Når konstruksjonen er stiv nok, benytter du en Dremmel eller tilsv. med 5mm kulefres, og freser opp alle sprekkene så dypt som sprekken går. Deretter fyller du opp det freste sporet ditt med gelcoatsparkel. Går sprekken ned i laminatet under må du i tillegg fylle opp med glassfiber.

Les forøvrig denne.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Er usikker på om det er svakhet i konstruksjonen eller om det er en skiftenøkkel.

Måtte stikke en inn i selvlense hullet på langs for deretter å holde igjen med en på tvers, da jeg skulle skru av ventilen på innsiden.

La filler under, men sprekkene ser ikke ferske ut.

hår stått å kjørt denne båten endel i litt røft vær!

Båten er kjøpt ny i 2008 og sjøsatt i 2009

Kan jeg reklamere på denne skaden?

Helt klart at dette burde du reklamere på. Det skal ikke komme krakelering i gelcoat etter vanlig bruk, spesiellt ikke etter så kort tid. Ta det opp med forhandler og hør hva han foreslår. Det er riktig som ivar sier at hvis gelcoat er for tykk i for hold til tykkelsen på glassfiber, kan gelcoat sprekke pga. at denne er mye mindre elastisk enn glassfiberen og hvis den da er for tykk vil den sprekke. Jeg har hatt en tilsvarende reklamasjonsak som førte til omlevering av båten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...