Guest Kaptein Fredrik Svart 20.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2010 Skal titte på det i morra... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 31.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2010 Jeg var i havna i dag får å skru litt, og snu båten opp ned. Jeg fikk ikke av dekselet til styresnekka, så jeg tok og skrudde løs hele styrekonsollen og den treplata Så nå er wiren tatt av snekka og båten, så får jeg kikke litt på det i morra. Bilder kommer.... Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 31.Oktober.2010 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2010 Off... Sjå på bildet....den er ein sort mutter der. Nå har eg satt ring rundt og forsøkt å vise den til deg. Løser du den så kan du svinge styrbord til wiren "løsner" i snekka, og så trekker du heile wiren ut. Wiren renses feks med myk stålbørste for å få vekk rust og dritt. Smør den godt inn med grease, og spray wiresmøring på både wire og inni stømpen underveis i montering. Eg er veeeldig fornøyd med prolong sin wiresmøring spray. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.November.2010 Del på Facebook Svart 1.November.2010 Aha.... Jaja. Nå er alt her hjemme så, da kan jeg fikse på hele styre systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 1.November.2010 Del på Facebook Svart 1.November.2010 Jeg tittet litt på wiren i dag. Jeg får ikke plukket denne i fra hverandre. Den sorte gummi-tingen du merket på bilde, den og hele hylsa den satt på er fjernet. Men alt sitter nesten sveiset sammen. Er det noen mulighet og få plukket alt i fra hverandre, eller skal jeg bare sette på gassbrenneren, og varme opp endehylsa mot stempelet? så dra i fra hverandre delene? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 3.November.2010 Del på Facebook Svart 3.November.2010 kjøp ny wire Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
ivar Svart 3.November.2010 Del på Facebook Svart 3.November.2010 ser ut til at den der ikke går å få fra hverandre uten å bruke vold. En ting du kan prøve før du kjøper nytt er å sette den loddrett i skrustikka, så prøve å få tredd på en avkappet flaske over strømpen slik at det blir nogenlunde tett og du kan fylle på olje som får stå å trekke inn. Deretter er det bare å "rikke" kabelen frem og tilbake til den går lett. Kan fort bli endel søl når det begynner å komme ut oppløst rust og gørr Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Reppen Svart 2.April.2013 Del på Facebook Svart 2.April.2013 Låner denne gamle tråden litt. Holder på med samme greia og måtte ta ut wiren med strømpa på. Gikk da greit å trekke ut wiren. Skal smøre opp og montere igjen men ser at det hadde vert best å kjøpe ny, da det er noen sprekker i plasten på strømpa. Er det noen som har en link til noen som selger den type wire som Kaptein Fredrik (og jeg) har? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.