M/S Bastard Startet 11.August.2004 Link til dette innlegget Startet 11.August.2004 Se her, hva gjøe man med sånt Stussen må jo byttes på et vis, men hur! Sjøsetting utsatt på ubestemt tid Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2004 hehe....fikk ut stussen jeg! Men hva bruker man her, kobberrør som blir slått inn Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 11.August.2004 Link til dette innlegget Svart 11.August.2004 hei Klarer ikke å se hvor det er. Hvis det er på kappen rundt eksosen må du enten ha ny eller legge tørr eksos. Hvis det er en stuss som hører til motorens orginale kjøleanlegg så var denne motoren i bruk på mange hjulbrøyter - de orange gravemaskinene uten belter som står forlatt bak mange gamle låver. Prøv å finne en slik og "stjele" deler av i tilfelle. Der kan du finne komplett glødesystem mm i tillegg, og det er ofte helt ok deler selv om maskinene har stått i mange år. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
M/S Bastard Svart 11.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2004 Det er det orginale kjølesystemet som det er bilde av her. Den avrustede stussen var av stål, men det er vel like greit og bytte til kobber? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.August.2004 Ser ut til at problemet er løst Sitér dette innlegget Link to post
Far Out Svart 13.August.2004 Link til dette innlegget Svart 13.August.2004 Kanskje grunnen til at det har vært brukt et rør som rustet var at det var bedre at dette rustet enn at motoren (eller gearet) gjorde det. På giret til min 4.108 er dette spesielt omtalt av leverandøren. Her står det også at man ikke skal skru stålrøret så langt inn at det kan dannes rust på innsiden som hindrer demontering. Vennlig hilsen Far Out :diving Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.August.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.August.2004 Men her var det ikke gjenger det er heller ikke (tror jeg) marinemotor, men en marinsert traktormotor da det ikke stemmer med motornummer! Men uansett så er det en 4.108 har jeg funnet ut av etter kontakt med økonomideler Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.