MajorAndy Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 For søren, Bitteliten? Er det tid til en VI? I år ligger båden indendørs i oplag i Sverige. Men næste år kommer den til at ligge i hjemmelavet telt her i hjemmehavnen. Jeg savner at tage ned på båden om vinteren og nusse med ting&sager!! Jeg har voldsomme abstinenser efterhånden... Andy Link to post
Astor Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 (redigert) I dag har jeg byttet oljetrykkføler på bb motor da den hadde tatt kvelden. Dårlig kontakt på sb motor ble rettet opp. Nå er dette i orden. Neste er å få stabile signaler til turtellerne. Jeg har vært lite opptatt av disse da jeg kjører rolig og hører hvor i turtallet motorene befinner seg i. Om en måned reiser vi med KNBF til båtmessan i Gøteborg. En sosial og hyggelig tur. Redigert 3.Januar.2011 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
beauty of aqua Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Etter at jeg la nye teakdørker sist vinter og pussa ned nesten all innredning å lakka litt,så skal dørkane få edelolje og innredninga få 5-6 strøk til med lakk.Pluss motorrommsluker og aggregat skal lydisoleres ,men siste dagene har gått med til å spise mat og drekke kaffe.Å ikke minst passet på fjernkontrollen te tv'n,da forkjølelse å feberen herjer så det har ikke blitt gjort en dritt.Ikke mye som er værre enn dette,det å ikke kan jobbe litt å gjøre det du har planer om .Men imårra skal jeg prøve meg litt ,selvom svetten renner så blir jeg ikke ikke værre vil jeg mene.Kan jo shoppe litt av det jeg trenger,ser frem til å få noen lag med Edelolje på dørkane.Sett andre som har dette,så håper jeg får det like fint. Tine IV imponert over hvor mye du får gjort i disse båtene dine! noen mlir visst aldri sliten! mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
fanntomas Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Har gjort så mye som å tenkt på båten i dag,,,,, :-) og lysten på å skaffe seg større og nyere båt er så stor at det snart blir en sykdom tror jeg Link to post
Polarn Svart 3.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Satt litt lading på batteriene i dag. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bitteliten Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 (redigert) For søren, Bitteliten? Er det tid til en VI? Andy Neida - det er relatert til https://baatplassen.no/i/topic/75562-optimal-langtur-seilbaat-for-jorda-rundt-utstyr-tips-diskusjon/ Også er det snart tid for Düsseldorf messen - så jeg spekker litt for å se hva som er realistisk å tenke på av båt. Det som dog kan forklurdre planene litt er en større båt fra NordWest - om den kommer :siley: Båten vår er også i Sverige - og jeg savner den ikke - det er deilig å vite at den er i de beste hender. Redigert 3.Januar.2011 av Bitteliten (see edit history) Link to post
Astor Svart 3.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2011 Jeg pusset ned fb-dekket og andre detaljer i sommer og lot deretter teaken få noen lag med rå linolje etter råd fra båtbygger. Har testet dette i vinter og det er ingen forskell i glatthet mellom det ubehandlede dekket og det som har fått olje. I tillegg til at teaken har fått en nydelig glans vil teaken holde seg lengre før det må skiftes ut. Den harde ubehandlede teaken er blitt mykere. Rå linolje gir ikke et varmt dekk som er ubehagelig å gå på i varme sommerdager. Jeg var spent på om teaken ble glatt å gå på når snøen la seg. Det et den ikke. Til våren skal resten av teakdekket pusses ned og oljes. En stor jobb men verdt det utvilsomt. Skal få tatt noen bilder etter hvert. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
MajorAndy Svart 4.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2011 OK, Bitteliten, så forstår jeg. Flotte billeder du har i årets NW-kalender forresten! Andy Link to post
sydspissen Svart 4.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Januar.2011 (redigert) I tillegg til at teaken har fått en nydelig glans vil teaken holde seg lengre før det må skiftes ut. Du halverer levetiden på teaken med olje, fordi bakterier elsker oljen. Boracol eller tilsvarende naturprodukter, impregnerer teaken og er mye bedre å bruke hvis du vil bevare dekket i 30-40 år. http://www.westsystem.no/index.php?sideID=330&ledd1=48561 http://www.westsystem.no/index.php?sideID=223&ledd2=293 Redigert 4.Januar.2011 av sydspissen (see edit history) Link to post
Knert1 Svart 6.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2011 (redigert) Ja det regnet som var meldt , kom desverre ikke og kom i steden som snø... (10 cm i går og 20 cm i dag) Dvs måking av båt 2 ganger om dagen. Heldivis så har isen sluppet og det store isflaket akter har seilt "sin egen sjø". ( Eller i hvertfall ned Otra) Så begynner å bli drittlei... Redigert 6.Januar.2011 av Knert1 (see edit history) Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
lgboat Svart 6.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2011 Snømåking i dag da regnet ikke kom. Sjekket at alt annet er på stell. Drar til Lanzarote nå, tilbake 21. Tidligst. Link to post
Geir Hel Svart 6.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2011 skrapa og renset suene så eg ble svart i tryne, men nå er eg ferdig å er te å sette igang med farm 80 Endelig båt igjen Link to post
Bjørn-V Svart 6.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2011 Fjerna 20 cm snø fra hele presenningen, samt tatt mål av båten da det skal bestilles badeplattform snart =D Link to post
Kodvaag Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 Jeg har og vært ombord i både Master 820'en og Scand 29 Baltic'en og børstet av presenningene for snø. Det er meldt mer i natt... Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Astor Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 Skuffet snø av Astor. Heldigvis er det greit å bruke snøskuffa rundt på dekket. I morgen er det meldt mer snø. Satser på å bruke formiddagen til å merke strømledninger i motorrommet. Det var nydelig i solveggen i havna i dag. Det går heldigvis den riktige veien for oss båtfolk. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kaptein_Kaos Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 I dag har jeg montert sammen varmeveksler og oljekjøler etter syrevasking. Har og vært og fått tak i grunning og 2k lakk, og fikk "freshet" opp delene litt... Kaptein_Kaos Ble fornøyd med resultat, ingen "koking"... Link to post
succes 42 1980 Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 I dag har jeg skoffa snø 20 cm var det blitt, godt og få det vekk. Link to post
Arvid_A Svart 7.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2011 I likhet med flere andre her, ble det en tur til båtopplagsplassen i ettermiddag for å koste snø av presenningen. I løpet av siste uka hadde det bygget seg opp ca 20 cm, så det var godt å få det av m.t.p. at det skal komme mer og kanskje tyngre snø det neste døgnet. Syns litt synd på enkelte av de som ligger ute i isen nå! Link to post
Knert1 Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Den daglige økta med snøskuffe er gjennomført. Dog begynte det å regne utpå ettermiddagen, så da slipper en å ned en gang til i dag. Så da er vi klare for "vårfest" på Dvergnestangen i kveld.. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
torbi Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Måkte våtsnø , fylte batterivann og lader batteriet, ryddet litt, kommer mulig en og se på båten min neste uke. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
sofa Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Hei Snøskuffa har fått danse litt i dag, og så er nesten hele instrument panelet demontert, Instrumentpanelet skal bygges om for å få plass til en Garmin 720s . Link to post
gmg Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Montert holding/septik tank med pumpe, tilpasset toalet. Link to post
alfb Svart 8.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2011 Kastet ut wallas-jæ... og kommet godt i gang med montering av den nye Eber d4'n... Link to post
Fyret 25 Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 Måkt rundt båten, og børstet av presenningen... Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
M/S AIOLOS Svart 9.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2011 I dag har jeg konstatert at det er ca 70 liter diesel i kjølsvinet . Kan nok bare skylde på meg selv siden motor er ute og dieselslangen ble lagt feil med hevertvirkning som resultat . Får jo ny diesel på tankene da ihvertfall.. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn