Bøljan Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 (redigert) Har måket snø idag også, tar minst en tur innom i løpet uka. Ser at flere båter ligger tungt i sjøen. Ligger i Leangbukta. Isen er også iferd med å legge seg i bukta. Redigert 20.Januar.2011 av Bøljan (see edit history) Link to post
Jawik Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 Kommer tilbake med utfyllende rapport senere i kveld. I går fikk skuta fred for meg - og hun fløt på samme sted i moringen når dagslyset dukket opp. Kraftige saker som holder en storm eller to. Nå venter jeg på flo (10:30), med kaffekoppen og kistespikern, og da skal jeg ombord for å ta en del mål til ny rigg og vurdere plassering av "nye" master. Se forøvrig eget innlegg om dette "Bermuda og Gaffelrigg". The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Knert1 Svart 21.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2011 (redigert) Gått "beserk" på Biltema. Kjøpt 25-957, dobbel 1W LED til leselys til konemor, og 25-955 1W led med 330mm bøybar arm til meg. Så nå er "bokkvelder" i "owner's bed" er mere lys(t) betonte. En må huske at når en bikker 50, så trenger en mer lys. Så med en gang kulda slipper, så blir "kosekvelder", men nymontasjer ombord. Redigert 21.Januar.2011 av Knert1 (see edit history) Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Geir Hel Svart 21.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2011 Sett at båten flyter, sjøsatte snekka i natt Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 21.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2011 Fyrt opp byssa og motoren Endelig båt igjen Link to post
gmg Svart 21.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2011 fjerning av maskering teip og maskering etter lakering av toalet rom etter flytting av vegg for å få betre plass på toalettet. montering av visker på styrbord side. Link to post
Fusebox Svart 21.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2011 Overført lading til hovedbatteriene, etter at 240Ah banken til kjøleskapet var ladet opp :-) Deretter snublet over en kabel-skrue som passer EKSAKT til den som knakk på Mobitronic laderen min i fjor (odde tommer størrelse...). Link to post
catano Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 (redigert) HEI. Som alle andre lørdager skal jeg ut å se at alt er som det skal. Sjekke strøm, varme,lufttørker og se etter evt vannlekasje. Videre skal jeg ut å få overblikk i hvor og hvordan jeg kan monterer min anker vinsj. mvh Catano Redigert 22.Januar.2011 av catano (see edit history) Mvh catano Link to post
Knert1 Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Har installert drivere til usb/com port på "EDB maskinen" som jeg bruker ombord. Siden en plutselig får AIS ombord, kan det se ut som om denne trenger en egen com(27)port. Da jeg da bruker com 1 til Silva NX2 serveren, så må jeg sikre meg at opplysningene fra AIS kan visualiseres i kartprogrammet. (Open CPN) Fra Silva server har jeg NMEA 0183 og her får jeg opplysninger om kurs, fart, dybder osv.. Og kan sende ut ruter, som jeg igjen kan gi autopiloten beskjed om å følge. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Geir Hel Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Hatt ein prøvetur og gjort danske byssa rein pluss pipa Endelig båt igjen Link to post
Geir Kallevik Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Har i dag vært og skiftet ut belysningen ombord, til LED lamper. Har også skiftet ut en av batteribankene. Prøvde også og å demontere baugtrusteren, men måtte gi tapt.. Fikk oljet den kraftigt inn i flensflaten, i håp om at den vil løsne neste helg. Link to post
Geir Hel Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Skifta styresnekke Endelig båt igjen Link to post
Saganda Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Har bytta zinker på D4`n, ligger i boblehavn og er konservert, men lurer på hva som kan være forskjellen på de zinkene vi kjøper hos Volvo og de vi kjøper hos Maritim? Noen som har erfaringer om dette? Link to post
REM Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 (redigert) I dag og i kveld har jeg skjært hull i dashen og montert ny Garminplotter. Videre har jeg trukket nettverkskabel fra fly og ned til plotteren. I morgen planlegger jeg å montere samme plotteren oppe. Strekker tiden til drar jeg kabel fra GPS antenne og radar på targabøyle og fram til plotteren på fly. Redigert 22.Januar.2011 av rem (see edit history) Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
gmg Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Begynt å montert skaper på badet og takplater i for carbin Link to post
alfb Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 I dag og i kveld har jeg skjært hull i dashen og montert ny Garminplotter.... Hvilken garminplottere ble det, Rem? Link to post
Tom Rør Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Fjernet påfylling, og lufteslange til vanntanken! At rent vann kunne gi så mye møkk i slangene er helt sjukt! Sikkert det engelske vannet De må ihverfall byttes ut! Link to post
alfb Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 At rent vann kunne gi så mye møkk i slangene er helt sjukt! De må ihverfall byttes ut! Eller du kan gå på feks Felleskjøpet og kjøpe noe som heter VirconS eller tilsvarende som du renser & desinfiserer tank og slanger med. Blir gullrent det... Link to post
Arild81 Svart 22.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2011 Har skrudd ut pentry og u-sofa for å gjøre klart til å legge ny teakfinér på dørken. Sort nating. Link to post
REM Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Hvilken garminplottere ble det, Rem? 4012 og GMR24 HD radar Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Geir Hel Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Brukt den Endelig båt igjen Link to post
lgboat Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 I dag ble det varmkjøring av motor etter 3 uker stilleligge. Nå kommer isen igjen, så det var på høy tid. Link to post
JGH Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Idag flytta eg inn i båten for en periode mens eg leker student i Bergen. Flytta den til marinaen idag. BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
sofa Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Hei Pella ned septik pumpa for rengjøring,impelleren satt fast ,den ble smurt med matolje. Link to post
Ribtjenester Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Det er innkjøpt autopilot til Bavariaen så det skal bli digg. på ribben begynner masse små jobb for og infri de nye kravene som har kommet, flere bøyler på setene, kasteline, eget batteri for vhf, få montert radaren igjen der knakk feste i litt høy sjø:) pluss en hau med andre småting:) Hilsen Morten www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn