REM Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Idag har jeg trælet med å trekke kabel fra radar og GPS antenne på targebøylen fram til styrepossisjon. Sjønt trekke, jeg har ikke fått trukket en meter. Problenet er konnektorene på enden av kablene er for store til å gå gjennom røret. Vurderer faktisk å kable eksternt, men har ikke særlig lyst på det heller. Ikke kan jeg legge kablene utenom røret inni bøylen heller, da targabøylen er fyllt med skum. Noen som vet om det er mulig å kappe kabelen for å bli kvitt konnektoren, og så lodde på igjen etterpå? Gjelder NMEA og Garmin droppkabler som skal termineres til plotteren. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Kire Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 i dag montert ferdig ny eber diesel varmer. Montert endel av det nye el anlegget for motor, samt hovedbryterene/koblingene Link to post
gmg Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Montert skap og huller på badet + takplate, Link to post
maia Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 I dag har jeg savnet båten,har flytta men båten måtte bli igjen Link to post
alfb Svart 23.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2011 Noen som vet om det er mulig å kappe kabelen for å bli kvitt konnektoren, og så lodde på igjen etterpå? Gjelder NMEA og Garmin droppkabler som skal termineres til plotteren. Jeg kjenner meg godt igjen i problemene du beskriver da jeg gjorde samme jobben i fjor. Jeg klarte etter mye styr å tre kablene. I sommer sluttet ekkoloddet å virke og jeg var usikker på om det var svingeren, ekkolodd mondulen eller noe i plotteren som var sviktet. Jeg fikk ne Garmin kar ombord som målte seg fram til at det var svingeren som var tatt kvelden. Da han skiftet den og så hvor mye jobb det ville være å trekke opp kabelen, kuttet han iallefall denne og loddet disse sammen etterpå. Funket fint det.. Link to post
Furul Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Hele gårsdagen gikk med til utskifning av et spaghettisuppe-lignende el-anlegg og skraping av interiør;) Nå er det ryddig og jeg har endelig oversikten^^ går nå en el-sikker sommer i møte. Feiret med en kald en i etterkant, og bedre blir det ikke :D Link to post
Benji Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Tatt av endestykkene på VHF kabelen, kappet de, og lagt nye kontakter, og dermed ble forbindelsen meget bedre. Irret til på en sesong. Denne gangen la jeg på litt syrefri vaselin, så kansje det holder litt lenger. Montert nytt feste til to av skruene som holder instrumentpanelet på plass - det "gapet" litt når jeg satte båten i gir. LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Onkel Roger Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Idag har jeg trælet med å trekke kabel fra radar og GPS antenne på targebøylen fram til styrepossisjon. Sjønt trekke, jeg har ikke fått trukket en meter. Problenet er konnektorene på enden av kablene er for store til å gå gjennom røret. Vurderer faktisk å kable eksternt, men har ikke særlig lyst på det heller. Ikke kan jeg legge kablene utenom røret inni bøylen heller, da targabøylen er fyllt med skum. Noen som vet om det er mulig å kappe kabelen for å bli kvitt konnektoren, og så lodde på igjen etterpå? Gjelder NMEA og Garmin droppkabler som skal termineres til plotteren. Hei, har kappet og loddet kabler til radar og gps antenne. Ikke noe problem. Kapp ett stykke fra pluggen så du har litt å gå på hvis du gjør feil. Bruk krympestrømpe på hver kordel og til slutt utenfor hele "kabelen" så funker dette fint. Lykke til Ny båt nytt navn, ikke lengre Tigergutt men Onkel Roger. Link to post
Geir Hel Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Frakta materialer med den Endelig båt igjen Link to post
TB2855 Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Ikke noe i dag heller Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Bøljan Svart 24.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2011 Idag har jeg montert varmtvannsbereder på 22 ltr. Kjøpt her på markedet BP for kr 500,- den var som ny Link to post
Geir Hel Svart 25.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2011 Våke natt for den, vinden står rett på å den er fortøyd halvmeter ifra naboens kai. Endelig båt igjen Link to post
Renita Svart 25.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2011 Vasket i motor rommet, varmkjørte begge motorene og fyrte i gang Vebastoen. Kokte kaffi og koste meg ombord hele dagen. Mvh BB Link to post
Knert1 Svart 25.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2011 Tok med med de nye kabin LED'ene og "prøvd" disse i forkabinen. Deilig å være ombord, spesielt når det ikke er noe is som dunker i skroget. I dag var det "blega" utpå og det begynner å friste med helge turer. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2011 Hentet ny septiktank hos posten! Plastinvent leverte varene Link to post
Ribtjenester Svart 25.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2011 Har demontert det doble førersetet til riben, det skal byttes ut med Ullman stol, 1/3 av vekta:))) og ca 100 ganger bedre og sitte på<:) www.ribtjenester.no Link to post
Tom Rør Svart 25.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2011 Skal den gå enda fortere nå! Link to post
Retox_93 Svart 25.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2011 (redigert) Revet ut innredninga på styrbord side og meste parten av kabler og ledninger Redigert 25.Januar.2011 av Retox_93 (see edit history) Link to post
Lars H. Svart 25.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2011 Jeg har gjort klar med spleising og det hele nye tamper for fortøying i båsen i hjemmehavnen. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Vegardlw Svart 25.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2011 Riving og rydding i kabinen og pentryet. Nå har jeg fått revet ut alle putene, dørkbelegget og diverse plater trukket med et forferdelig gulvbelegg. I dag fikk vi stoffet til putene og madammen er kjempefornøyd. Så nå driver hun å finner fram symaskinen for å gå i gang med putene. Holder på med feilsøking på webastoen, enten er det noe med dieseltilførsel eller glødeplugg, men det finner vi nok ut av i morgen. Det er kaldt å holde på i 10 kalde uten webasto... Selv med 3kw vifteovn ombord. Link to post
torbi Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Var ombord idag og sjekket båten, og lagt 2 oppgave som skal gjøres i nærmeste fremtid og det er : - skifte simmering til perkins,en -skroggjennomføring/stoppekran foreløpig nok. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
REM Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Montert manometre på dieselfilterne i kveld. Brrr. Rimelig kaldt der nede i kjelleren. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Skipper Worse Svart 26.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2011 Kjøpt 9,9-hester til jollen. YAMAHA, naturligvis. (Finnes det noen annen? Nei.) I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Knert1 Svart 27.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2011 Vært nede å knekt is rundt båten, kom ca 2-3 cm i natt. (Det var -10°C) Fikk skjøvet denne ut i Otra og håper mildværet, som er meldt, virkelig kommer. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
hanto1 Svart 27.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2011 Vørt nede i havna og sjekket at dykk pumpa fra BT holder båten fri fra is. Det er ikke mange gangene man skal hogge is før pumpa til 299,- virker som et godt kjøp.. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn