cavaler Svart 27.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2011 (redigert) I kveld har jeg vært å montert ny lensepumpe, den gamle rule-pumpen har nok stått i båten siden midten på 90-tallet og var begynt å bli dårlig effekt i. Kjøpte ny rule-pumpe med innebygget nivåbryter,fikk festet den i de samme skruehullene som den gamle og koble ledninger og slange.Startet spylepumpen og fylte vann ned i kjølen for å se om det virket som det skulle og det gjorde det selvsagt, er godt å vite at sånne ting virker. Så blir det vel en tur utpå igjen til helgen. Rune Redigert 27.Januar.2011 av cavaler (see edit history) Link to post
Geirh Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 (redigert) Nye gasslanger montert. Nye 5 blader propeller montert på truster forut akter(SP 75)+ nye zinker på trusterene og propellaksel Redigert 28.Januar.2011 av Geirh (see edit history) Link to post
Verrie Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 Nye gasslanger montert. Bare et lite tips, mange jeg prater med er flinke til å bytte gass-slanger, men jeg oppdaget her for litt siden at skal man gjøre det ordentlig, skal også koblingene på gassflasker byttes med jevne mellomrom grunnet kulen inni koblingen som blir slitt etter en tids bruk, og som kan skape lekasje. Jeg har inntrykk av at denne ikke blir byttet så ofte i båtene, eller tar jeg feil? Forøvrig fikk jeg montert ny alarm i skuta i går kveld. Har nå 2 uavhengig av hverandre, hvert til sitt bruk. Imidlertid ønsker jeg og bygge denne ut til å omfatte komponenter som normalt ikke inngår i alarmoppsett. Er det noen kjempeflinke elektrikere/ingeniører/annet her som har lyst til å bistå som konsulent for å komme nærmere en løsning for meg mot betaling? Jeg vil anta mye kan gjøres via mail/telefoner. Link to post
M/S Bastard Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 Skalgjøre litt i dag, bla montere en ny PMP fra Jørg, den gamle slo ut på radioen. Link to post
Geirh Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 (redigert) Trodde ikke det var nødvendig og skifte koblingen på gassflasken men da får jeg skaffe meg en ny kobling. Den er 5 år gammel nå. Det samme var slangene.Takker for tippset Redigert 28.Januar.2011 av Geirh (see edit history) Link to post
Viksund 830 Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 Vært og sjekket båten, ligger innefrosset, 6 cm is, men det blir mildere, er klar for en tur snart. Montert min eber D3L på ei plate i garasjen, klar for testing før jeg montere den i båten. Det blir spennende om den virker..... Link to post
Framtia Svart 28.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2011 har laget et bobleanlegg, skal monteres i morgen da isen har lagt seg i hjemmehavna. Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
torbi Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Kjøpte lensepumpe med nivå i ett, hos maritimt. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 I dag har jeg hatt med to av ungdommene og vasket og klargjort til visning. Unge er flinke hjelpere Endelig ble det Bobåt Link to post
Verrie Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 Agder840, du kan angre på at du ikke tok en tur ut.... Tatt med mobil i dag : Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 29.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2011 AHh. nydelig... Skulle lagt ute i helga... men.. får bli en annen gang.. Kommer vist en fyr i morgen for å se på sjekta.. krysser alt jeg har Hvordan så det ut med is på utsiden av Galtesund Endelig ble det Bobåt Link to post
Knert1 Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Var ombord og kjørte motoren varm. Koblet inn og lot vannstrømmen fra propellen "spise" på isflaket akter. Mens dette foregikk, så monterte jeg de 2 led lampene i "master bedroom". Ble bra. Deilig med +3-4 varmegrader. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
JGH Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Idag har eg gjort nytt forsøk på å få "tett" mastegjennomføringa, skifta stikkontakter fra engelsk til norsk. 4 grader ute ca 20 inne. BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Vegardlw Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 ny runde med feilsøking på Webastoen. Ser ut til at pumpa er død, eller at det er feil med strømforsyningen, hadde ikke måleinstrument for hånden. Så nå må jeg på utkikk etter ny pumpe, eller finne feilen på strømmen. Noen som vet om noen som selger pumpe til Webasto fra 1987 type: 041-D Link to post
Verrie Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Hvordan så det ut med is på utsiden av Galtesund Veldig lite is ute, enkelte steder kun sørpe. Har i dag gått et stykke utenfor Torungen fyr, stoppet motor (ikke anker i vannet), og etter ca 4 timers tid hadde vi kun drevet ca 60 meter... Bedre kan man ikke ha det :-) Havutsikten upåtagelig..... Og hvem skulle tro dette bildet er tatt i Januar? En flott søndag spør du meg Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Flotte bilder... Var nok der ute en skulle vært i dag ja.. bedre enn å sitte å vente på noen som aldri kom Ja ja, fikk nå ryddet og vasket båt.. ikke feil det heller Endelig ble det Bobåt Link to post
Kaptein_Kaos Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 I dag har jeg montert sammen varmeveksler til maskin #2 og pusset den ned og gitt den et nytt strøk med pentagrønt... Kaptein_Kaos Link to post
Nonsense Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Lå du øst av Havsøya en stund i går Verrie? Link to post
Astor Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Bare vært ombord og flyttet på vannet rundt propellene. Isen rundt ble borte og nå venter vi kun på mildværet som er meldt. Isen utenfor Toftelandet er borte. Det samme i Drøbksundet. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ray Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Vært hjemme å tenkt på båten der den står å fryser, vil ha VÅR Prosjekt Princess 35 Link to post
Sylvester Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Kaptein Kaos, ser du har demontert varmeveksler på dine Volvoer, er det 41 du har ? Har en lekkasje i bakkant på den ene varmeveksleren hos meg, skal det ikke være en o ring der? Det er kanskje den som er defekt hos meg. Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Kaptein_Kaos Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Kaptein Kaos, ser du har demontert varmeveksler på dine Volvoer, er det 41 du har ? Har en lekkasje i bakkant på den ene varmeveksleren hos meg, skal det ikke være en o ring der..... Det rigtig, det sitter en o-ring på endelokket (lokket der slangene er festet og Zink anode pluggen er satt inn) en skrue i senter av lokket er alt som holder det på plass, så det er snart gjordt og skifte den om det skulle være synderen... Kan jo muligens være greit og ta det av i alle tilfeller så ser du samtidig hvordan tilstanden er med tanke på groing inne i varmeveksleren... Kaptein_Kaos Link to post
Sylvester Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Kan jo muligens være greit og ta det av i alle tilfeller så ser du samtidig hvordan tilstanden er med tanke på groing inne i varmeveksleren... Kaptein_Kaos Fint, får opne og se. Tidligere båter: Adventure 14', Norris 27', Monaco 27', Fairline Corniche Link to post
Knert1 Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Var nedom å sjekket at gårsdagens varmkjøring ikke startet en større lekkasje i propellhylsa. Det er jo sånn at når båten ikke brukes, så stopper det å komme vann inn igjennom hylsa. Helt tørt å fint.. Ingen is... Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
REM Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 I går og idag har jeg montert aktervinch. Kom ikke helt i mål da jeg fant jeg måtte forsterke innfestinga med å lime/støpe inn ei ekstra plate. Står å herder nå i natt. Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn