Verrie Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Lå du øst av Havsøya en stund i går Verrie? yepp, blant annet der også. Var du utpå? Link to post
Marulf Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Har lakkert dørkplatene mine et par strøk. Ble flott... Link to post
MajorAndy Svart 30.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2011 Er netop kommet hjem fra Cannes... Her var der fuld gang i vårpussen på bådene. Det har man jo folk til dernede og der var 4-5 stykker i gang på næsten alle bådene. Solen skinnede, det var 11 grader og jeg fik endnu et voldsomt udbrud af abstinenser. Sejlsæsonen var indledt og hver dag var der både udenfor havnen. Jeg blev ganske misundelig! Her er et foto, der ikke yder stemningen fuld retfærdighed..: andy Link to post
Nonsense Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Var du utpå? Ligger innefrosset, så jeg sto på land med lengsel i blikket Håper værmeldingen slår til, så man kan komme seg utpå snart. Litt av ett skip du har! Link to post
Verrie Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 Takk for det. Egentlig ren skjær galskap, men de gale har det godt :-) Hjalp andre med å komme ut i går, lekte isbryter, blant annet en tresjekte med noen som ville ut og fiske som jeg laget råk til. Moro det..... Meterologene sier nå varmegrader døgnet rundt denne uken, noe jeg hilser veldig velkomment..... Link to post
ray Svart 31.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2011 I går og idag har jeg montert aktervinch. Kom ikke helt i mål da jeg fant jeg måtte forsterke innfestinga med å lime/støpe inn ei ekstra plate. Står å herder nå i natt. Blir det noen prosjekt tråd på vinterens arbeid rem? Prosjekt Princess 35 Link to post
Geirh Svart 1.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2011 Vasket båten fra mast til kjøl så nå er det polering+ bunnsmøring i nærmeste fremtid Link to post
lillefot Svart 1.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2011 laget presening tak,så jeg kan starte opp med oppussing av motorrommet. Link to post
Vegardlw Svart 1.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2011 Demontert hele dashbordet, gud bedre for et sammensurium av ledninger. Så nå starter bygging av nytt dashbord, med (om mulig) innfelling av plotter, ekkolodd, vhf og stereo. Link to post
Geir Hel Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Tømt båten for alt som er løst, skal spyle og vaske den innvendig imorgen Endelig båt igjen Link to post
Astor Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Flyttet litt på vannet rundt propellene. Nå er det isfritt slik at jeg kan komme meg utpå. Til helgen er det messetur til Gøteborg med KNBF. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
EIRINA Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Flyttet litt på vannet rundt propellene. Nå er det isfritt slik at jeg kan komme meg utpå. Til helgen er det messetur til Gøteborg med KNBF. Dere får ha en fortreffelig tur til Gøteborg og hils alle kjente,for oss blir det sannsynlig strøing eller brøyting , så dere får sende oss noen medlidene tanker Link to post
lgboat Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Varme på i går & god utlufting. Tatt ut radio/CD, fått til å virke igjen. Sjekket alle typer pærer for å se hva jeg kan bytte til LED. Neste blir å bytte sink på propellen (men ligger på sjøen i -1, så...). Link to post
Key Freak Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Skiftet ut en rekke pærer til LED, samt funnet ut at jeg kan skifte til LED i minst tre lamper til! Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Luna III Svart 2.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2011 Dagen er 2 timer og 10 minutter lenger. Snøen smelter og følelesen av å komme i gang er der. Da er det bare å komme i gang. Så i dag er førersetet, "co pilotsetet" og resten av salongen levert til omtrekking. Roret er demontert, propellaksel trukket ut av klemhylse og "Sleipner pakkboksen" demontert for bytte av simmeringer. Etterhvert, forhåpentlig i morgen, blir det litt rustpussing og videre behandling av motorlabber og lavereliggende deler som har vært utsatt for saltvann. Fin temperatur og hyggelig i båten når det blåser og uler ute. I flg værmelding for morradagen. Er smertelig klar over at det bare er februar og at det kan komme mye snø ennå, men den som smelter nå kommer i alle fall ikke igjen. Og den psykiske virkningen av å lese bak på avisa hvor mye lenger dagen er har for meg en stor innvirkning. Det er så det formelig napper i fortøyningene . Snø rundt båten? Fjorten dager siden jeg kjøpte snøbrett og kjørte den ut mellom båtene og ut på isen. Link to post
Knert1 Svart 3.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2011 Lagt ombord "brukermanual, versjon 01022011", sjekket at støm var ok, slo på avfukter og tømte "loft telt" for overvann. Herlig med isfritt og plussgrader. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Laholm Svart 3.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2011 Etter å ha hørt værmeldingen la jeg doble fortøyninger. Det er jeg visst alldeles alene om å ha gjort, og det har da heller ikke begynt å blåse enda.... Laholm Link to post
arkmarin Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 Båten står på land. Var nede og sjekket at den ikke hadde tatt inn vann den siste tiden med mye nedbør og vind. Den var potte tett! Arnehttp://www.arkmarin.no/ Link to post
Knert1 Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 (redigert) Lagt ombord Armaflex til å etterisolerer varmtvannberederen. Sjekket fortøyningene, da det er "friskt" her ned. (Superspeed 1 ligger værfast) Merker at det blir "mildegrader", slik at septiken våkner til liv. Startet toalettavtrekksvifte på 1/2 fart, for å se om dette hjelper. Hvist ikke blir det "septik sjau" i helga. (Septiksjau = åpne bunnventiler, tømme... fylle på med nytt vann til tanken er full, tømme igjen. Så fylle "Marin Clean", fylle opp igjen tanken og la dette stå 24 timer. Så tømme og håpe at "duften av sjø og glede atter er ombord".) Redigert 4.Februar.2011 av Knert1 (see edit history) Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
JGH Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 Idag har eg montert uttak fra varmeren på dassen og. Blir godt og varmt der nå, sjangs for å tørke kler og nå. BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Sumi II Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 I dag har jeg vært på Maritim og handlet 4 led lamper, 1 led akterlanterne og 1 12 volt uttak. 2 ledlamper skal monteres ved badeplattform og de andre 2 skal inn i salongen. 12 volts uttaket skal monteres i cabinen til Jentene. Så ja i morgen gleder jeg meg, da blir det montering, og kobling. Samt putte inn den nye Fusion stereoen. Herlig med en dag som i dag, sola skinner varmegrader,,, yummi... Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
VannTro Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 (redigert) Der havna innlegget på rett sted ja SUMI II Redigert 4.Februar.2011 av VannTro (see edit history) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sumi II Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 Hva her du gjort i dag da kompis?? Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
VannTro Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 Røyka 15 Prins, drukket 10 kopper kaffe og forberedt meg til Internasjonalt salgsmøte neste uke i Belgia. Noen må holde hjulene i gang vettu. Ellers er planen å få kommet seg ned i havna å få plukka av propellen. Den skal til Sørlandet for ombygging/avbalansering og shining. Jeg har 250rpm for mye og 2--3 knop for lite og det vil jo bli behov for hver eneste knop til sommeren forstår jeg (nå står frisøren for tur, blitt langhåra) Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Sumi II Svart 4.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 Godt at du planelegger, vi skal vel ha noen døgn i sammen håper jeg. Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn