Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Etterisolert varmtvannsberederen, med 2cm Armaflex rundt og 1cm då endene. Lukta fra i går er borte, så jeg fylte på mere vann på septiken, for så å "blåse" denne. Etter dette så fylte jeg på 1 liter rens og dette skal stå til i morgen. :thumbsup:

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Vært utpå og flyttet på isflak; ligget i 17 kn et kvarter i åttetall.

Dermed er 2 ukers oppvarmingen unnagjort, og så satte jeg inn etpar sofitten LED-pærer i 2 lamper under dekk.

NOK kr 83 pr stk i Strømstad (sikkert altfor dyrt, med de tåler 8-30V tror jeg).

Veldig bra lys, og drar vel bare 0,2 Amp.

I dag ble kabler til led lys trukket og tilkoblet i bryterpanelet. Digitalmodulator 801 ble innstalert og testet, det virket helt topp.

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Etter 3 uker med gips har jeg halvert krykkebeholdningen og kom meg endelig ombord i båten igjen. Fyrt i gang Yanmaren og webastoen,slått på alle lys,plotter og tatt en aldri så liten radiosjekk mot Rogaland Radio. Toppet det hele med nylaget kaffi og en aldri så liten cognac fra skipsbaren :thumbsup:

Ikke så mye som skal til for å glede en enkel sjel :sailing:

Jeg låg på sofaen, sendte ei tekstmelding til varmeren,(Vannvarmer).

Skjekket i båten,(den står utafor huset) der var det 17 grader etter en halvtime.

Jeg har to radiator helt nede ved dørken.

Men det står varmevifte på til vanlig, varmen fra anlegget hadde varmet så bra at den var koblet ut.

Det skal bli kjekt å ta dette i bruk når jeg skal sette den ut tidlig i april. :thumbsup:

Kokt kaffe i den, og filosofert litt over at det er vanvittig mye is inne i havna :confused:

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Var i båten og pakket ned alle løse ting i forkabin, skal slipe treverk og lakke når tempen er oppe på akseptabelt nivå.Hadde med meg en Master varmekanon på gass, ble faktisk godt og varmt :thumbsup:

Er opptatt av at penger skal sirkulere, og den lokale båtutstyrspusheren hjelper til med sirkulasjonen.

Satt på ekstra pullere bak på båten så vi slipper høydehopping når vi ligger long side.

Isolert rørene til varemern.

Ekatra varmedyse på akterdekk.

Montert gassdetektorer.

Enda nærmere sommern. :yesnod:

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Måket vekk den snøen som jeg ikke rakk å fjærne på torsdag, startet Webastoen som funket bra. Startet begge motorer som måtte kværnes litt før de startet, de røyk noe helt jævlig! Styrbord motor ville ikke stanse ved hjelp av stoppknappen så jeg måtte ned i kjelleren å hjelpe til litt. Jeg håper at det er kulda som kødder det til med stoppingen. Det var -8,7 grader utenfor båten og -2,7 inni båten og + 1 grad i motorrommet. Sola tok så bra at det dampet av den mørkeblå kalesjen. Kanskje det blir sommer i år også...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...