Astor Svart 12.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2011 Jeg hadde også problemer med å få stoppet den ene motoren og fikk tips av en båtvenn at den er kresen på strømmen for at stopperen skal slå inn. Lot motoren gå en stund slik at batteriene fikk påfyll. Nå er problemet borte. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Woody Svart 12.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2011 Var en tur og kikket på skuta i dag, og det begynte å klø i fingrene etter å starte vårpussen. Kom fort ned på jorda igjen da jeg kom ut fra båtgarasjen til snø og 12 minusgrader. Mener å ha hørt at samene har over 30 ord for snø. Det holder med ett: "Faensjævlasnøhelvete". "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
Trophy Svart 12.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2011 Montert bryter til baugpropell nede ( uten problemer ) Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Speedy Svart 12.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2011 Har vært i nyinnkjøpt båt og trekt ledninger. Må jo ha litt ekstra "stæsj" i båten. Kartplotter, VHF med mer. Like viktig som å montere er selvfølgelig å bare sete seg ned i sofaen og bare drikke kaffe å se på utsikten. Snart sjøsetting her hos meg Regner med å ha skikkelig sjøvann under kjølen om 3 uker. Link to post
trulssyv Svart 12.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2011 Har tenkt på båten,, ikke sett den siden september.. ;) da den står inne og sløver og gjør seg klar til en ny sesong.. ;) Link to post
alfb Svart 12.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2011 Båten ligger på sjøen og i dag har jeg ikke gjort annet enn hatt i gang motorene og kjørt disse varme, hatt i gang den fantastisk effektive Eber'n (nymonter etter at den upålitlige wallas'n måtte gå planken) samt hatt i gang air top'n.. Link to post
Tine IV Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Jeg har ikke gjort en pøkk på en stund,men ligger litt tynt ann nu da det er endel som MÅ gjøres før påske.Må ha fulle service på begge dyra,ene starter'n er ikke god.Intercooler er lodda igjen,noe jeg tviler på holder så lenge.Så den bør byttes,men den er jo så latterlig billig.Så klarte jeg å sette på varmtvannstank isteden for lader her en kveld jeg var ombord ,da en er tom så er det vel store muligheter for at den har tatt kvelden + sikkerhetsventilen åpner til stadighet å slipper ut vann.Så skal veggseksjon/salong og salongbordet lakkes dem siste 4-5 strøka.Bordet må tas fra bunn av igjen da det sprekker i natene,så litt småtteri er det før påskeferien starter .For ikke snakke om all vask ute/innvendig før avreise,så har ikke problemer med å fylle dagene med noe å gjøre.Kun penga som holder igjen litt,da dette koster endel lapper. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Knert1 Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Lørdag: Knekt opp isskorpe rundt båten, var - 11.9°C i natt. Starta Eberspächeren, lunket opp ombord og "kosejobbet". Monterte inn AIS mottager fra Furuno (FA-30)og den ekstra 50 ohms antennekabelen som "lå å slang" i el.skap (som i tillegg ligger klar opp til radarmast), kunne legges ned i "datarommet" og etter å ha avisolert enden, var det bare 3mm med irr, etter dette frisk å fin kabel. Har bestemt meg å bruke Weidemüller rekkeklemmer til NMEA koblinger, trenge 14 stk. (7 stk fra AIS og 7 stk til 7 pins plugg fra radaren, så må jeg koble USB kom port inn på noen av disse.) Søndag: Nå begynner det fa.. meg å snø... Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Tine IV Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Jeg hadde også problemer med å få stoppet den ene motoren Hadde det jeg også Astor ,den ene stopperen bli tatt ut og bytta 0 ring til 5 kroner.Så var alt i vater igjen ,ny stopper som en sa jeg måtte ha kosta 3.800- Foresten fort gjort å bytte,kan også bli litt smårusk nedi der.Kan fort være nok til at den ikke lukker 100%,fikk hjelp av en proff jeg.Men så jo at dette er noe jeg lett klarer selv om den andre skulle begynne å balle.Tenkte bare å nevne det,om du skulle få noe tull igjen. Tine IV Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Geir Kallevik Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Har vært og skiftet ut resten av belysningen, til nye LED lamper. Link to post
Polarn Svart 13.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Kontroll av motorens væsker etter nattens sprengkulde 27 minus Har 200 watts frostsikring nedi der og den står på halv guffe. Klarer seg fint. Har også lagt et termometer nedi der så neste gang kan jeg lese av temp. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Seilgærn Svart 13.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2011 Montert nytt elektrisk anlegg i båten :-) Link to post
Tom Rør Svart 14.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2011 Demontert de gamle skroggjennomføringene, og kjøpt nye kompositt gjennomføringer og kuleventiler av merket Trudesign. De skal monteres når båten er ferdig skrapet under! Link to post
Mariell Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 Satt inn de nye dysene. Montert den nye Turboen. Byttet anodene, rengjort varmeveksler Fylt på med ny kjøleveske. Luftet dieselsystemet. Startet og flytta på noe is. Nå ryker ikke Mariell mer enn hva som er normalt med en gammel diesel ved -8. Deilig. Tenker på han som var fakturert 12 timer ved turbo bytte på en Yanmar. Mitt første Turbo bytte gjorde jeg på snaue 2 timer totalt. Er alt annet en noen erfaren mekaniker. Noen må ha skrevet med en veldig bred gaffel på det Yanmar verkstedet. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
margarus Svart 15.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2011 jeg jobber i snekka i dag. skrudd ut 3 bunn ventiler og fjernet 3 gjennomføringer. var på biltema og kjøpte nytt i samme dimensjon. skaffe ei tube me tec 7 nå så skal det monteres igjen.. skal også montere ny overhalt dellorto forgasser på mb10en så skrudde av den gamle solexen i dag og fikk tegnet av innsugs flensen. da eg må lage ett mellomstykke mellom dellorto og marna innsug. og ellers rydda fekk luker , gulv plater. skal tømme båten for alt løst men den er på land slik at alt for lufta seg skikkelig og minst mulig i vegen når eg jobber der. gøy og endelig puttle i båten Link to post
Knert1 Svart 16.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 Skuffet 30 cm snø.. Og det er i tillegg meldt 20 til før helga... Kommer ikke våren snart? Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
skhauge Svart 16.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 Montert gear og motor for baug propell. Trukket 3 trekkerør fra styreposisjon frem i til baugpropell og rom ved siden av. Montert joystick for baugpropell og koblet styrekabel (via ene trekkerør). Neste jobb er å forberede kobling av 95mm2 kabel som er trukket fra motor rom frem til BB rom ved baugpropell der et Optima skal inn. Montere skille rele (Cyrix). Link to post
Fjellbonden Svart 16.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2011 Har bodd i den noen dager, lakkert dørker på bad, bysse og førerplass og satt inn igjen plotteren etter at den var på rep mm. Link to post
REM Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Prøvekjørt ferdigmontert winch bak. 50m kjetting bygget såpass at pyramiden la seg over eksosrøret. Ingen katastrofe, men jeg kan kanskje kutte 10m? 40m kjetting og 20 kg Bruce bør vel holde? Eller? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
hanto1 Svart 17.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2011 Skuffet 2 båter fri for snø! Ikke akkurat kvalitetstid i båten..Hvor forsvant drivhuseffekten hen mon tro. Link to post
ray Svart 18.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2011 slipt ned understellet på bordet til styrhuset og lakkert dette igjen... Prosjekt Princess 35 Link to post
Bayer Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Skiftet gimbel lager og justert motorfester imot splein og lager, skiftet impeller, nye sinker, bygd om batteribank og montert extra startbatteri og VSR rele, isolert motorrom, lakkert drev og drevskjold, montert større Insta trim flappser. Link to post
Faxen Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Hvor forsvant drivhuseffekten hen mon tro. Drivhus effekt???? Har fjernet snø fra "burkaen", og satt på litt lading. Faxen Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
ray Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Har overhallt sjøvannspumpa på sb motor, hadde havari på ett lager der.. Prosjekt Princess 35 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn