Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Sandblåst ekspansjons tanken, å rengjort den, skal se om jeg får fikset skadene på den med bt sin kjemiske metall, så har jeg fått støpt noen nye deler i glassfiber til båten, så blir det å slipe ned tre ramma under sete rekka på bb side og sparkle den, så den blir strøken og kan lakkerest hvit. + Lit andre så ting

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Det er "mildegrader" ute og jeg har "finskuffet" hele båten. Det er meldt 6-7° i neste uke og da håper jeg at våren kommer tuslende. Da skal i hvertfall ikke 5cm snø bremse denne "godfølelsen". :thumbsup:

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Med fare for å bli oppkjefta og baksnakka ,vil jeg vise dere hva jeg gjorde med båten i dag ,

ber om unnskyldning til dere som føler dere støtt av bildene .

Fyyyy flate!

Det så flott ut. Ingen fare for baksnakking elle oppkjefting herfra. Det er det jeg alltid har sagt: Alle landsdeler har sine fortrinn. Disse bildene minner meg om en guttetur/fisketur vi hadde til Sørøya for et par år siden. Opplevde alt fra havbleike til orkan.

https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30311/dsc_0067.jpg

https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30311/dsc_0147.jpg

Redigert av Luna III (see edit history)

Vært og satt inn batteri og annet utstyr igjen etter vinteren . Men ble litt paff da jeg oppdaget at det bensinsystemet som var tett og fint i høst hadde begynt og suge falskluft overalt . Fikk overhode ikke bensin fram til motoren . Etter mye hodekløing og banning kappet jeg hele skiten og koblet meg rett på tanken . Maskinen startet omsider "hjalp med litt bensin " og er klar for late dager på fjorden ;)

i dag her jeg prøvd meg på Kjemisk stål fra Biltema, får og prøve og rette opp skadene etter Irringen har gjort invendig i ekspansjonstanken, så har jef tatt vekk restene av det som en gang var en 1,5m2 leding mellom agregat, motor og tiltmotoren, som ikke hang sammen noen elngere så der har ikke sinken på agregate hatt nye og bye på, nå er det 15m2 kabel mellom alle punkter så vi får håpe dette gjør at det blir mindere oppspist metall rundtom på motoren.

har også demontert varmeveksleren får å bytte alle pakninger på den og ser også her at det er lit oppspist metall rundt om. så det blir og demontere denne helt og sandblåse den i kveld, og så legge på lit kjemisk metall der også, så denne blir hel og fin igjen.

blir også å slipe ned sete rammen i på B,b side og gjøre den klar for lakering i hvit.

Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...