Knert1 Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Hakket vekk is som hadde festet seg akter. Kommunen hadde kjørt forbi med snøfres, slik at jeg slapp å skuffe vei ut til brygga. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Ribtjenester Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Driver med autopilot jobbing, blir digg og få det assa, skal flytte vannpumpa også) www.ribtjenester.no Link to post
Kaptein_Kaos Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Driver og pusler litt med litt ny innredning\møbler som må bygges og prøvemonteres i båten... Kaptein_Kaos Link to post
Tom Rør Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Byttet påfylling og lufteslangene til vanntanken. De gamle var ekle Link to post
M/S AIOLOS Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 Tatt ut motor og demontert ymse ting før toppen ble tatt av for overhaling neste uke. Link to post
Speedy Svart 19.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2011 I dag har jeg kost meg med montering og kobling av kabler mellom VHF m/ AIS og kartplotter. Da båten står på land enda så tok jeg samtidig fatt på jobben med polering. Har tatt den ene siden. Neste helg tar jeg den andre siden. Link to post
Bonus Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Stoffet ferdig drevene. Gått over med "high gloss protection" på skroget (polerte forrige helg). Redd opp sengene. Fylt opp vinkjelleren. Sett over og etterfylt "nødproviant" beholdningen. Link to post
hebbelille Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Sandblåst ekspansjons tanken, å rengjort den, skal se om jeg får fikset skadene på den med bt sin kjemiske metall, så har jeg fått støpt noen nye deler i glassfiber til båten, så blir det å slipe ned tre ramma under sete rekka på bb side og sparkle den, så den blir strøken og kan lakkerest hvit. + Lit andre så ting Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
cheetah Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Vært i båten med nytt startbatteri fra biltema. Har også tatt mål av hovedstrømskablene siden de skal skiftes ut. Prøvde også å starte motoren men fikk ikke start Så ut som det er vann og dieseldyr i grovfilteret. må få fikset det så starter nok motoren Link to post
Willing 31 Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Har faktisk vært ute og brukt båten i solskinne i dag har fisket mølja og kokt kaffe det er fint no når sola er kommet nord på Willing 31 Link to post
Volvomekanikeren Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Sto opp tidlig for og ta en tur i båten idag. Kommer ned og skal starte opp, så er begge batteriene tomme for strøm. Så det ble heller rydding og sjekk over eletriken If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
jonn Svart 20.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2011 Tatt ut putene som skal til omtrekking. Link to post
vallbein Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Med fare for å bli oppkjefta og baksnakka ,vil jeg vise dere hva jeg gjorde med båten i dag , ber om unnskyldning til dere som føler dere støtt av bildene . Link to post
softneck Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Dårlig gjort Vallbein. Det jeg gjorde med båten i dag var og dunke til presenninga (IGJEN!!) slik at snøen (IGJEN!!) ramlet av. Sommeren har aldri sett så langt unna ut som nå. Der båten pleier og ligge i elva er det bare is og atter is. Link to post
mateco Svart 23.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2011 Idag har jeg klippa jordkabel på 230V landstrømtilkobling og satt inn Galvanisk Isolator fra Biltema. Håper bare den virker som den skal, og da spesielt om en jordfeil skulle oppstå !!! Bjørn Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Knert1 Svart 24.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2011 Det er "mildegrader" ute og jeg har "finskuffet" hele båten. Det er meldt 6-7° i neste uke og da håper jeg at våren kommer tuslende. Da skal i hvertfall ikke 5cm snø bremse denne "godfølelsen". Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Luna III Svart 24.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2011 (redigert) Med fare for å bli oppkjefta og baksnakka ,vil jeg vise dere hva jeg gjorde med båten i dag , ber om unnskyldning til dere som føler dere støtt av bildene . Fyyyy flate! Det så flott ut. Ingen fare for baksnakking elle oppkjefting herfra. Det er det jeg alltid har sagt: Alle landsdeler har sine fortrinn. Disse bildene minner meg om en guttetur/fisketur vi hadde til Sørøya for et par år siden. Opplevde alt fra havbleike til orkan. https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30311/dsc_0067.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/30/30311/dsc_0147.jpg Redigert 24.Februar.2011 av Luna III (see edit history) Link to post
Geir Hel Svart 24.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2011 Fått montert nivåbryter te lense pumpa. Fått sjekka ny batteriet som hadde så liten efekt, var plutslig bra å ble sjekka ok på biltema Endelig båt igjen Link to post
argghhh Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Vært og satt inn batteri og annet utstyr igjen etter vinteren . Men ble litt paff da jeg oppdaget at det bensinsystemet som var tett og fint i høst hadde begynt og suge falskluft overalt . Fikk overhode ikke bensin fram til motoren . Etter mye hodekløing og banning kappet jeg hele skiten og koblet meg rett på tanken . Maskinen startet omsider "hjalp med litt bensin " og er klar for late dager på fjorden ;) Link to post
skhauge Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Har lagt første strøk antipest + montert diverse deler for baugpropell. Klar for å presse kabelskoene så er baugpropell installert komplett. Link to post
torbi Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 satte opp pyntelist under taket til styrhuset, neste oppgave er å ta ut gamle bunnventiler og sette inn nye syrefast bunnventiler. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
hebbelille Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 i dag her jeg prøvd meg på Kjemisk stål fra Biltema, får og prøve og rette opp skadene etter Irringen har gjort invendig i ekspansjonstanken, så har jef tatt vekk restene av det som en gang var en 1,5m2 leding mellom agregat, motor og tiltmotoren, som ikke hang sammen noen elngere så der har ikke sinken på agregate hatt nye og bye på, nå er det 15m2 kabel mellom alle punkter så vi får håpe dette gjør at det blir mindere oppspist metall rundtom på motoren. har også demontert varmeveksleren får å bytte alle pakninger på den og ser også her at det er lit oppspist metall rundt om. så det blir og demontere denne helt og sandblåse den i kveld, og så legge på lit kjemisk metall der også, så denne blir hel og fin igjen. blir også å slipe ned sete rammen i på B,b side og gjøre den klar for lakering i hvit. Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Tom Rør Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Startet med polering av båten over fenderlisten! fy Fa... for en dritt jobb, men det blir veldig bra Link to post
M/S AIOLOS Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Gjort rein ymse deler for lakkering etter at toppen kommer på plass. Link to post
Astor Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Montert ny Northstar VHF med trådløst håndsett. Sliter med å få håndsettet oppkoblet til basen. Sliter også med å få gps å snakke mot basen. Håper det blir likar i morra. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn