Bonus Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Vært i båten og gjort nærmest ingenting. Alt er ferdig til sjøsetting, så det ble bare litt rydding, ekstra polering og finpussing. Nå gleder vi oss hemningsløst til vår og isfritt vann! Link to post
Thorlyn Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Startet med polering av båten over fenderlisten! det blir veldig bra Mye jobb det ja.. men god følelse når det er gjort.. står ikke du inne da?? trodde ikke de tillot jobbing i opplagshallen på framnæs jeg? Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Trophy Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Montert SPX 10 kurskomputer Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Salt Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Forsøkt å demontere skroggjennomføring. Gitt opp. Spør et verksted på mandag. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
torbi Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Forsøkt å demontere skroggjennomføring. Gitt opp. Spør et verksted på mandag. skal du montere ny skroggjennomføring, da kan du kappe av med vinkelkutter hvis du får ikke skru ut mutteren. eller skal du bruke den igjen? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Salt Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 skal du montere ny skroggjennomføring, da kan du kappe av med vinkelkutter hvis du får ikke skru ut mutteren. eller skal du bruke den igjen? Skal ikke bruke den igjen, og ikke alle de andre gamle gjf heller. Jeg har fjerna slike med vinkelsliper på skøyta (tjukk hud i ek), men liker ikke tanken på et lite glipp ut på det skroget jeg har nå. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Geir Hel Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Lage nye sitte benker Endelig båt igjen Link to post
Astor Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Montert ny Northstar VHF med trådløst håndsett. Sliter med å få håndsettet oppkoblet til basen. Sliter også med å få gps å snakke mot basen. Håper det blir likar i morra. Nå virker håndsettet som det skal. Snakk om fin duppedings. Nå kan jeg fjernmanøvrere baseapparatet i styhuset fra bla. soldekket. Hva skal jeg med håndapparatet nå? Nå gjenstår å få GPS signaler inn på VHFen og AIS signaler inn på Garmin 4010. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
cavaler Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Kjørte ned til båten for å se at alt sto bra til, startet motoren og wallasen, og dermed ble det tur utpå, prøvde fiskelykken men dårlig lykke idag, bare en liten sei, eller pale som vi sier heromkring, men en fin tur ble det i både sakte og full fart.Blir vest for Sotra neste gang det blir bra værforhold ang. bølger og vind, litt regn gjør ikke noe, har jo varme ombord og tett styrehus.Vintersesongen er en fin årstid å bruke båten, lite trafikk å ta hensyn til. Rune Link to post
Tom Rør Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Mye jobb det ja.. men god følelse når det er gjort.. står ikke du inne da?? trodde ikke de tillot jobbing i opplagshallen på framnæs jeg? Det ble ikke Framnæs i år, da gearkassa måtte ut igjen. Framnæs skrur ikke på Mercruiser, så båten ligger på Strømmen. 17 varmegrader Link to post
Thorlyn Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Det ble ikke Framnæs i år, da gearkassa måtte ut igjen. Framnæs skrur ikke på Mercruiser Så hærlig Det må jo være helt topp og kunne stå inne i varmen.. kjenner jeg ble "litt" misunnelig nå Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Tom Rør Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Polerer i t-shirt Det kan anbefales Link to post
ray Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Demontert gass komfyren for rens og gjennomgang. Prosjekt Princess 35 Link to post
Sitrin Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 Laget brakett til sjøvannsfilter til agregatet. Lagt opp 3 nye 12V uttak. Borret ut til to nye 230V stikkontakter (NB: fresen til CO er helt ). Fjernet snø fra presenningen. Fikk også en påminnelse fra en annen tråd og tatt av redningsflåta for å få en overhaling av denne (skulle vært kontrolert i 2008. Selger av båten burde vel opplyst om dette). Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
hebbelille Svart 27.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2011 i dag har jeg fortsatt med "reperasjo" kjølevesketank" får å se om jeg får denne tett og hel ettre all tæring som har spist den opp, kjemiskmetall fra Biltema, vet ikke om det er noe og satse på men vert et forsøk til, tatt av el motoren til tilten på dreve(VP280) så har jeg prøvd å finne ut av ledings kaoset rundt bak i motor rome, får se om jeg fant ut hva som er til forbruk og hva som er til starter så jeg får skilt dette når nye bateribanken kommer på plass. Draco 1700 TL - Regal 2550 LSC Link to post
Polarn Svart 6.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Vasket i kjølsvinet og fått litt grønnsåpelukt nedi der. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
alfb Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Brukt den!!! Pluss grader, blå himmel og flatt hav. Godt og varmt inn under kalesjen i t-shirt. Den nymonterte Eber d4 holdt fint over 20gr inne selv i marsj fart i 30-35 knop.. Link to post
volfro Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Har jo fått gjort noe denne uka, men det har vært en tendens til å havne foran tv en ombord. Fantastisk innsats av de Norske. Link to post
lgboat Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Vært & sett til skuta. Bobleanlegg sviktet(?), masse is rundt (ca 4-5cm). Helt tullete at ikke slippen ser etter hver dag (eller sparer de bare på strømmen?). Det er -0,6 i sjøen, og i skyggen er det lufttemp. på -2. Hele Indre Oslofjord er full av tett, drivende is, så sjekk de lokale forhold folkens. Link to post
Hafrsfjord Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Vert en rusletur på fjorden med båten. Flott dag på sjøen - sol og blikkstille. Hilst på Kire som inspiserte nybåten sin og tilslutt fått med meg nok en norsk gullmedalje i Holmenkollen, på radio. Link to post
Faxen Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 I dag har jeg fjernet litt snø på burkaen, og sjekket batterier. Alt OK. Faxen Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
M/S AIOLOS Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 I dag har jeg syslet med gamle motorlabber, gjenstridige sådanne og shinet opp motorfestene. Og selvsagt klart å knekke en skrue til endelokket på varmeveksleren...... Link to post
Tom Rør Svart 6.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2011 Fortsatt polering, samt shining av krom. Ser en ende på polering nå ihvertfall Link to post
Roger jo Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 I dag har jeg ferdigmontert denne. Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Tom Rør Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Satt i gang to karer som skal skrape av alt bunnstoffet! Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn