Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Den avgjørelsen holder jeg med deg i, Tom Rør! Jeg hører ikke med blant dem som syntes at vårpussen er noe av sjarmen med båtlivet. Derfor kommer jeg alltid til å ha en minst mulig vedlikeholdskrevende båt. Akkurat en slik bunnstoffjobb har jeg gjort én gang før (på en 31 fots båt), og det blir den ene og eneste gangen.

Flyttet jolla, som har ligget i vinteropplag på forddekket tilbake til badeplattformen . Skrubbet dekket en gang, må nok 4-5 ganger til før det er rent. ser helt J,,,, ut. Ikke bare bare å ligge i sentrum ved siden av color line fergene. Mye dritt i lufta.

Begynt å pusse ned teakdørken på akterdekket. Brukte 5-6 timer i går. Regner med samme antall timer i dag før jeg er ferdig. Da er det bare å vente på høyere tempratur før jeg kan begynne å olje og lakke.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Har besøkt båten i betongburkaen for å ta noen mål på nye båtruller, som jeg skal dreie i POM. :rolleyes:

Dessuten kjøpte jeg 120 liter drivstoff i helga, mens prisen var på det laveste :thumbsup:

(Driver enda med snøfræsing i gården, så det blir vel en stund til jeg kan sjøsette) :nonod:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

I dag har jeg endelig funnet et stoff som tok den inngrodde skitten i de hvite skaiputene, sitronkonsentrat av et eller annet merke , fikk en liter av naboen. Så nå er de nesten som nye. Har også fått trukket ei trekkefjær fra targaen, og fram til cabinen. Så i morgen er det trekking av antenneledning :yesnod:

Har tømt saltvannsfilterne for div ulumskheter. I vinter har det blitt mye propellkjøring noe som har virvlet opp mye rart fra havnebunnen. Godt å få vasket filterne. Tar en ny sjau like før påske. Da blir kjølingen som den skal.

Den nye Northstar VHFen med trådløs håndsett virker fint. Den rekker rundt hele havna. Håndsettet fjernstyrer baseapparatet ombord og gir særdeles bra mottak/sending. Nå er mmsi-nummer til kompisbåter innlagt.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg har lagt inn mmsi-nummeret til båtkompiser. Når jeg skal kalle opp feks Escada gjør jeg flg; jeg blar i kompislisten på VHFen og finner Escada. Deretter velget jeg en ledig kanal (skip-skip). Trykker på send og det kommer oppkallsignal på Escadas VHF. Han bekrefter oppkallet med sin bekreftelsesknapp og jeg får et pip tilbake og vi an prate sammen uten å gå om kanal 16 og forstyrre alle andre båteiere. Praktik og lett.

I dag så har jeg montert ny topp og akterlanterne, demontert GPS antenne og trukket trekketråd til ny antenne, samt planlagt utskifting av triducer...Men nå er det klargjøring til Kick off STRØMSGODSET på Union Scene i Drammen. Middag kl 18:30 og dørene åpnes kl 20:00

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

I dag har jeg fått ut rester av den knuste ruta i vindskjermen og prøvd å finne ut hvor jeg kan få tak i ny pakningslist,men ser ut som den er vanskelig å få tak i...hmmm..

ellers har jeg fått ut div innredning så jeg kan få montert en septiktank...

Startet begge motorene. Gikk ut av havna og gikk utpå og tømte septik.

Deretter fikk motorene gått seg varme og fikk blåst ut litt sot. Fisket utenfor Hurumlandet noe Mørefruen satte stor pris på. Naboen også.

Startet begge motorene. Gikk ut av havna og gikk utpå og tømte septik.

Deretter fikk motorene gått seg varme og fikk blåst ut litt sot. Fisket utenfor Hurumlandet noe Mørefruen satte stor pris på. Naboen også.

Litt utvendig vask ble det også ettersom jeg fikk godt varmt vann til vasken.

Vi går fin tid i møte nå.

Redigert av Astor (see edit history)

I dag har jeg pusset ned og bunnsmørt drev for første gang i mitt liv. Har aldri hatt noe slikt før og må si det var mye jobb. Spesielt med å pusse ned. Bunnsmøring i sprayform er genialt.

Ellers har jeg montert zink på hele båten. Er klar for sjøsetting. Dette har vi planlagt skal skje i begynnelsen av april. Gleder meg som en liten unge til å få båten på sjøen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...