volfro Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Genialt Tom Rør det var en god løsning på problemet Link to post
Knert1 Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Vært på Jula og kjøpt "maling rett på rust", skal pusse ned rorbeslaget, male dette opp og bytte "kule" til autopilot tilbakemeldingen. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Tom Rør Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Genialt Tom Rør det var en god løsning på problemet Etter mange timer med polering,og med septik/ bereder ++++++++, så fant jeg det behagelig å sette bort den jobben, som er den klart kjipeste av dem alle Link to post
FredrikW Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Den avgjørelsen holder jeg med deg i, Tom Rør! Jeg hører ikke med blant dem som syntes at vårpussen er noe av sjarmen med båtlivet. Derfor kommer jeg alltid til å ha en minst mulig vedlikeholdskrevende båt. Akkurat en slik bunnstoffjobb har jeg gjort én gang før (på en 31 fots båt), og det blir den ene og eneste gangen. Link to post
:båt1 Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 frest rundt båten bort med snøen!!!! Link to post
Fyret 25 Svart 7.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2011 Nei, båt1, jeg har frest rundt båten din med min freser Og jeg har fresa rundt min egen båt også Bukh - Powering Marine Safety Troll 20 med Bukh DV 10 Link to post
Mariell Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 (redigert) Flyttet jolla, som har ligget i vinteropplag på forddekket tilbake til badeplattformen . Skrubbet dekket en gang, må nok 4-5 ganger til før det er rent. ser helt J,,,, ut. Ikke bare bare å ligge i sentrum ved siden av color line fergene. Mye dritt i lufta. Begynt å pusse ned teakdørken på akterdekket. Brukte 5-6 timer i går. Regner med samme antall timer i dag før jeg er ferdig. Da er det bare å vente på høyere tempratur før jeg kan begynne å olje og lakke. Redigert 8.Mars.2011 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Marwin Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 (redigert) Har besøkt båten i betongburkaen for å ta noen mål på nye båtruller, som jeg skal dreie i POM. Dessuten kjøpte jeg 120 liter drivstoff i helga, mens prisen var på det laveste (Driver enda med snøfræsing i gården, så det blir vel en stund til jeg kan sjøsette) Redigert 8.Mars.2011 av Marwin (see edit history) Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
haugi Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 I dag har jeg endelig funnet et stoff som tok den inngrodde skitten i de hvite skaiputene, sitronkonsentrat av et eller annet merke , fikk en liter av naboen. Så nå er de nesten som nye. Har også fått trukket ei trekkefjær fra targaen, og fram til cabinen. Så i morgen er det trekking av antenneledning Link to post
HansT Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 I dag har jeg fått laget ny rorhylse,rorfeste og flyndre til båten + at jeg har fått av det som var igjen av den gamle flyndra. ser isen har gått i havna så nå er det vel snart på tide å få ut båte n Link to post
Astor Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Har tømt saltvannsfilterne for div ulumskheter. I vinter har det blitt mye propellkjøring noe som har virvlet opp mye rart fra havnebunnen. Godt å få vasket filterne. Tar en ny sjau like før påske. Da blir kjølingen som den skal. Den nye Northstar VHFen med trådløs håndsett virker fint. Den rekker rundt hele havna. Håndsettet fjernstyrer baseapparatet ombord og gir særdeles bra mottak/sending. Nå er mmsi-nummer til kompisbåter innlagt. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 (redigert) Hva er MMSI-nummer Astor? Redigert 8.Mars.2011 av Tom Rør (see edit history) Link to post
Fetter Anton Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 (redigert) VHF nummeret, står for Maritime Mobile Service Identity. Redigert 8.Mars.2011 av Fetter Anton (see edit history) Link to post
Tom Rør Svart 8.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2011 Takker Kan man "se" at de andre er på da? Link to post
Astor Svart 9.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2011 Jeg har lagt inn mmsi-nummeret til båtkompiser. Når jeg skal kalle opp feks Escada gjør jeg flg; jeg blar i kompislisten på VHFen og finner Escada. Deretter velget jeg en ledig kanal (skip-skip). Trykker på send og det kommer oppkallsignal på Escadas VHF. Han bekrefter oppkallet med sin bekreftelsesknapp og jeg får et pip tilbake og vi an prate sammen uten å gå om kanal 16 og forstyrre alle andre båteiere. Praktik og lett. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sumi II Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 I dag så har jeg montert ny topp og akterlanterne, demontert GPS antenne og trukket trekketråd til ny antenne, samt planlagt utskifting av triducer...Men nå er det klargjøring til Kick off STRØMSGODSET på Union Scene i Drammen. Middag kl 18:30 og dørene åpnes kl 20:00 Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
snorken Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 Måket 15 cm snø av dekk i finværet. Link to post
snorken Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 (redigert) I dag har jeg ferdigmontert denne. E det fleksibelslange? Pris? hvor kjøpe? Redigert 12.Mars.2011 av snorken (see edit history) Link to post
HansT Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 I dag har jeg fått ut rester av den knuste ruta i vindskjermen og prøvd å finne ut hvor jeg kan få tak i ny pakningslist,men ser ut som den er vanskelig å få tak i...hmmm.. ellers har jeg fått ut div innredning så jeg kan få montert en septiktank... Link to post
pipp Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 Forsøk Bjørge Karosseri Link to post
HansT Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 Takk for tipset! Skal høre med de til mandag. hadde vært deilig og slippt å sette inn den gamle pakningen som sikkert har stått der fra båten blei bygd..hehe... de så litt dårlig ut så trur det er på tide å bytte... Link to post
Astor Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 Startet begge motorene. Gikk ut av havna og gikk utpå og tømte septik. Deretter fikk motorene gått seg varme og fikk blåst ut litt sot. Fisket utenfor Hurumlandet noe Mørefruen satte stor pris på. Naboen også. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 (redigert) Startet begge motorene. Gikk ut av havna og gikk utpå og tømte septik. Deretter fikk motorene gått seg varme og fikk blåst ut litt sot. Fisket utenfor Hurumlandet noe Mørefruen satte stor pris på. Naboen også. Litt utvendig vask ble det også ettersom jeg fikk godt varmt vann til vasken. Vi går fin tid i møte nå. Redigert 12.Mars.2011 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 Vasket dekk og dollbord, samt forsøkt å få oversikt over resten av jobben før utsetting!(litt dårlig tid kjenner jeg) Link to post
Speedy Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 I dag har jeg pusset ned og bunnsmørt drev for første gang i mitt liv. Har aldri hatt noe slikt før og må si det var mye jobb. Spesielt med å pusse ned. Bunnsmøring i sprayform er genialt. Ellers har jeg montert zink på hele båten. Er klar for sjøsetting. Dette har vi planlagt skal skje i begynnelsen av april. Gleder meg som en liten unge til å få båten på sjøen. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn