Tom Rør Svart 12.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2011 Gleder meg som en liten unge til å få båten på sjøen. Samme her, men inne i hodet mitt, så er det sisten av Mars som gjelder (senest 1. April) Link to post
Lykken VI Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Montert inn oppladet batteri. Startet påhengeren, noe kranglete etter en vinter uten start. Prøvde litt på kaldeste i vinter uten hell, men den ble ihvertfall kjørt på starteren noe. Måtte til med litt startgass for at den ville gå, fin gange når den startet! Og ladingen er suveren, etter noen minutter hadde batteriet tatt seg igjen. Lader på 13.9 på ca 1000omdr. Hadde to gerrigkanner stående i på gulvet i vinter, og dermed rustflekker på gulvet Men heldigvis gikk det lett av med støvkluter på boks. Da er det vel bare ett tidspørsmål før jeg tar opp båten for å "rense" kjølesystemmet, strålen er for svak. Om ikke impelleren er gåen... Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Astor Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 I dag har latskapen lagt seg over Astor. Isen begynner å forsvinne, mer og mer. Fruen og jeg har vært nede å tatt en kaffekopp, prøvd nye gardiner på det nyoppussede badet akter. Snart forsvinner burkaen over fb. Da er det VÅR! Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Geir Hel Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Skal legge inn bud på den Endelig båt igjen Link to post
HansT Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 I dag har jeg fått laget nytt vindu til vindskjermen og begynt på å sveise meg en septiktank(er ikke bare bare og sveise syrefast vet jeg,men det går.) Så er det bare å få den tett og montere den så kan jeg sette tilbake all inredninga igjen..hehe... Link to post
Ribtjenester Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Montert ny kartplotter Garmin 4010:) Montert autopilot fra Raymarine med fjernkontroll. Flyttet vannpumpe fa ene benken inne i båten og montert den bak i motor rommet da slipper vi den duringa:) Montert ny stereo med fjernkontroll. Byttet ut plast skimsene i drevet. Da gjenstår kobling av hydraulikken til autopiloten, så en tur til tess i morra blir bra. Til uka håper jeg på og få kalkblåst skuta under for og få av gammelt bunstoff:) Hilsen Morten www.ribtjenester.no Link to post
Tom Rør Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Skal legge inn bud på den Hva skal du legge inn bud på? Link to post
GURIMALLA Svart 13.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2011 Idag hadde jeg følelsen av at vi går våren imøte. Etter en kronglete vinter med bl.a. en vellykket hofteoperasjon m.m., så greide jeg idag å komme meg ombord og fikk startet Jalmar'n. Kjørte den en times tid, så nå blir det nok pantetur til Strømstad førstkommende helg - deilig å føle at sesongen er på gang igjen! Link to post
Polarn Svart 14.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2011 Ikke gjort noe MED den, men jeg begynner å våkne opp fra dvale. Kjenner det kribler etter å komme i gang nå. Bestillt ny propell, bestillt VHF. Leser på VHF sertifikatet. Vurderer å lage et nytt skap, men en ovn står i veien og jeg aner ikke hvor jeg skal plassere ovnen. Mulig kjøpe en nyere som er mindre. Kun vifteovn er godt nok i båt utenom dieselvarmer da selvsagt. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Geir Hel Svart 14.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2011 Hva skal du legge inn bud på? Ein Hydro båt på 25 fot. Men det er ein kjekk Hvit dorry til salgs som eg har lyst på. Endelig båt igjen Link to post
Tom Rør Svart 15.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2011 Lykke til med evt.handel Link to post
Knert1 Svart 15.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2011 Fikk koblet NX2'en inn mot den nye Furuno Radaren. Fantastisk glede å se posisjon og kompass dukke opp på radaren. Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Sjeldenutpå Svart 15.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2011 Fått vekk kjøkkenbenk og gulv under for å skifte slanger på septik Slanger på trykkvann til begge beredere og kraner er skiftet. Satser på ei økt i kveld og, å skifte meir slanger. Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
torbi Svart 15.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Mars.2011 Løsnet aksling litt ut fra flens slik at eg kan ta ut pakkboks og skifte simmering i pakkboks, håper det går greit, hvis ikke må eg ta ut roret slik at aksling kan tas mere ut. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Geir Hel Svart 16.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2011 Gruble om eg skal gi bud på den da eg fikk avslag på den siste. Endelig båt igjen Link to post
kvalvåg Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 skiftet olje og alle filter. I dag har det vært vår med nesten skyfritt og 15 grader i sola. Link to post
Tom Rør Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 Polert litt til, og tatt i mot 6x 115 amp. batterier Link to post
BAN Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 Holdt på i tre timer for å finne ut hvordan jeg slår på kjøleskapet. Måtte til slutt innse nederlaget, å lese instruksen... Link to post
Geir Hel Svart 17.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2011 Lagt inn ett bud på den (gamle båten) Endelig båt igjen Link to post
MajorAndy Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 I dag blev det arbejdsdag hele dagen med sønnen til stor hjælp. "Grabbarna" i Råå Båtforvaring havde gjort et virkelig fint job med at vaske og spule båden da den blev taget op! Den var virkelig ren og i det hele taget var det en fornøjelse at se båden igen efter fem måneder. Alt var i orden, ingen alger, ingen fugt, skimmel eller noget. Den så meget pæn ud! Overbygning, flybridge og fribord blev vasket ned. Det var KOLDT!!! Båden står i hal, men den er ikke opvarmet, så der var 1 grad i hallen og vandet var ikke meget varmere. Det er koldt at gå med fingrene i et par timer... Herefter blev overbygning, fly og fribord poleret og vokset. Jeg brugte nano-voks af den helt ny type (ikke Hempel), der fungerede flot. Fin glans og let at arbejde med. Til sidst blev bunden og vandlinien malet op. I alt seks timers arbejde non stop to personer, men resultatet blev godt. Drevene så pæne ud. Dem havde Ringens Varv ordnet og malet da de servicerede båden. Der er nye batterier (forbrugsbank) installeret og i det hele taget er båden nu klar til søsætning! Jeg mangler ganske vist at ordne teak og presenning, men det kan vente til båden er hjemme på pladsen. Om cirka 14 dage, er planen. Og jeg glæder mig!!! Det bliver en stor dag - igen : Her er lidt Iphone-billeder: Link to post
cheetah Svart 18.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2011 Vært i båten og byttet ut batterivenderen som var gåen, pusset litt på kabelskoene på kablene til venderen, byttet ut en polsko som var sprukket. Motoren har vært full av vann pga av tanklokk som var sprukket og var da rundt 40l med vann på dieseltanken. Har tidligere tømt tanken og motoren for vann og luftet. Prøvde i dag og starte motoren, siden den ikke startet da sprayet jeg på litt startgass og da startet den med en gang Prøvde flere ganger uten startgassen og var like lettstartet som den har vært tidligere Link to post
Tommy_H. Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Vårpussen ble tatt "nedentil" i forrige uke. Vasket og vokset skrog, bunnsmørt og byttet sinkanoder. Gikk fint i 2 varmegrader. Så får vi ta overbygget når den ligger utpå, lettere det...... Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Lykken VI Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Fristelsen til å bruke og nyte båtlivet ble for stort i dag. Selv om jeg er noe usikker på om impeller bør skiftes, ble det en liten fisketur i dag. Sladrestrålen var fin i dag Men skifter vel uansett når jeg tar opp for vårpussen, blir kansje neste uke... eller uka etter.... Tidligere langtidseide båter: Spissbåt 13fot m 3,5hk. Rana 13 m 18hk. GH 14 m 30hk. Møring snekke 21 m Volvo Penta. Delta 20 m 90hk. + deleier i 14plastbåt m 9,9hk. Link to post
Bernt Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Tatt ut dyner og puter etter 2010 sesongen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn