Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

I dag har jeg ryddet opp etter innbrudd i båten... :cryin:

Litt surt at folk ikke kan la andres ting være i fred...

Kan skjønne at de tar verktøy og sånn når de gjør det, men hvorfor i he...te tok de den nye septiktanken min,er mye annet jeg heller hadde tatt vis det var meg som hadde vært ombord der på tokt...

I dag har jeg prøvd å glemme det som skjedde i går, og har gått på med nytt mot.

Fikk sveiset ferdig den nye flyndra, sjekket om akselen var skeiv(det var den heldigvis ikke), fått tak i ny propell(blir ikke montert før den skal på vannet med tanke på det som skjedde i går)og pusset litt på skroget under får å se om gelcoaten har sprekt noen flere steder enn der den har skader(ser bra ut så langt).

Føler jeg har fått gjort litt i dag, skal bli deilig når båten er på vannet :thumbsup:

I dag har jeg ryddet opp etter innbrudd i båten... :cryin:

Litt surt at folk ikke kan la andres ting være i fred...

Kan skjønne at de tar verktøy og sånn når de gjør det, men hvorfor i he...te tok de den nye septiktanken min,er mye annet jeg heller hadde tatt vis det var meg som hadde vært ombord der på tokt...

Sånne folk skulle vært kjølhalt :boxing:

Var en tur i båten og sjekket at alt var OK, og det var det. Og så MÅTTE jeg høre litt motorlyd, så jeg startet opp Yanmar'n. Og den startet i løpet av et sekund! Herlig. Men sjøsetting om 2 ½ uke går nok ikke.

Slik ser det ut der jeg har plass.

son22mars2011h.jpg

Og her er utsettingsbryggen. Trucken er klar, men vannet er hardt:

son22mars2011c.jpg

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Bare stå på hansi :thumbsup: Er verdt det når du får nyte båtsesongen :sailing:

Ja det er sant, har begynt å lage ny septik i dag så håper på å ha den ferdig så jeg kan montere den før helga.

har også klargjort til å montere rorhylse,ror og flyndre i dag så dette kommer forhåpentligvis på i mårra..

Ikke hva jeg gjør med skuta idag, men hva skuta gjør selv nå i kulingen som raser mot henne der hun ligger i moringen og til tider seiler på riggen med land rett akterut. Jolla som ligger i eget uthal forsøker å holde vannet utenfor og det ser ut til at denne klarer seg.

Selv sitter jeg tørt ved kjøkkenvinduet å betrakter skuet uten å kunne gjøre noe særlig med dette annet enn å ta meg en kopp kaffe :thumbsup:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

I dag har jeg flyttet båten til en annen kai da nattens storm har slit av ett landfeste på brygga mi.Dette resulterte i at landgang og brygge sakset seg og det medførte en del ødeleggelser.Så til helga er jeg smertelig klar over hva som må gjøres :headbang:

Vasket enda flere skott. Akurat ferdig så er jeg uhelldig å velte bøtta inn i kabinen :headbang: Jaja, banna en god del kan man si. Ut med teppe og sette igang med å suge opp under dørken samt vaske de skottene også. Altså til båtens fordel :thumbsup:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Skiftet alle septikslanger(har riktignok gått over 3 kvelder) Møkkajobb siden det var så trangt, og så stive slanger.

Skal ned å planlegge ekstra uttak på eber'n nå slik at vi får beinvarme i kalesjerommet

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...