skhauge Svart 19.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2011 Lagt strøk nummer 4 med antipest. Deretter første strøk nonstop. Link to post
Framtia Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Tok av presenningen, monterte rekkestøtter og fikk satt på sprayhood. Våren kan bare komme, jeg er klar... Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
sofa Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Hei I dag skiftet jeg gas og girkabler. det var en fantastisk forskjell fra de gamle Jeg bruker nå susuki sine kabler i stedet for teleflex, de er utrolig glatte og veldig bøielige Link to post
ray Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Fjærna "burkan" på lagt på plass fly. Prosjekt Princess 35 Link to post
HansT Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 I dag har jeg ryddet opp etter innbrudd i båten... Litt surt at folk ikke kan la andres ting være i fred... Kan skjønne at de tar verktøy og sånn når de gjør det, men hvorfor i he...te tok de den nye septiktanken min,er mye annet jeg heller hadde tatt vis det var meg som hadde vært ombord der på tokt... Link to post
Polarn Svart 20.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 I dag har jeg snudd retningen på MS gearet da jeg fikk høyrepropell i posten. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
SiA Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 I dag gikk burkaen, selv om det er 20+ cm is i havna Men det er råk rundt båten, så hun flyter fritt Prøvestartet Eber'n, tente på første forsøk. Så nå er det bare å flytte inn for sesongen Hilsen Sindre Link to post
Bonus Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Jeg ... har stoppet et hull i en fendersokk Link to post
HansT Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 I dag har jeg prøvd å glemme det som skjedde i går, og har gått på med nytt mot. Fikk sveiset ferdig den nye flyndra, sjekket om akselen var skeiv(det var den heldigvis ikke), fått tak i ny propell(blir ikke montert før den skal på vannet med tanke på det som skjedde i går)og pusset litt på skroget under får å se om gelcoaten har sprekt noen flere steder enn der den har skader(ser bra ut så langt). Føler jeg har fått gjort litt i dag, skal bli deilig når båten er på vannet Link to post
cheetah Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 Bare stå på hansi Er verdt det når du får nyte båtsesongen Link to post
Astor Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 Malt innvendig et stort skap som jeg måtte lage hull i innerveggen inn til bakkant av diseltanken. Godt å få frisket opp med maling. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
cheetah Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 I dag har jeg ryddet opp etter innbrudd i båten... Litt surt at folk ikke kan la andres ting være i fred... Kan skjønne at de tar verktøy og sånn når de gjør det, men hvorfor i he...te tok de den nye septiktanken min,er mye annet jeg heller hadde tatt vis det var meg som hadde vært ombord der på tokt... Sånne folk skulle vært kjølhalt Link to post
Per Harald Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 Satt ut båten i dag og gjort klart for helgetur til helgen. Per Harald https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php? Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis. D5LA I boks. Link to post
Marwin Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 Har begynt å kutte opp en sylinder av POM for å dreie nye ruller til båthengeren. Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Hansi Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 (redigert) Var oppe i hallen og kikket på båten i dag for første gang siden opptak den 11 oktober. Båten hadde det varmt og godt så den får stå i ro til over påske før en begynner og pusle litt. Redigert 22.Mars.2011 av Hansi (see edit history) Link to post
tom-ass Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 Har tatt av kallasjen, brettet den pent og skal sende den på rens og impregnering! Båten står innomhus så den klarer ei stund uten kallasje! Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Lars H. Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 Var en tur i båten og sjekket at alt var OK, og det var det. Og så MÅTTE jeg høre litt motorlyd, så jeg startet opp Yanmar'n. Og den startet i løpet av et sekund! Herlig. Men sjøsetting om 2 ½ uke går nok ikke. Slik ser det ut der jeg har plass. Og her er utsettingsbryggen. Trucken er klar, men vannet er hardt: Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
HansT Svart 22.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2011 Bare stå på hansi Er verdt det når du får nyte båtsesongen Ja det er sant, har begynt å lage ny septik i dag så håper på å ha den ferdig så jeg kan montere den før helga. har også klargjort til å montere rorhylse,ror og flyndre i dag så dette kommer forhåpentligvis på i mårra.. Link to post
Uffe Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Støjisolerer maskinrum med dæmperplader fra biltema. Nemt og hyggeligt job. Udvendig vask og polering er det endnu for koldt til. Motoren har ikke været startet siden primo november, - men jeg er ikke helt så utålmodig som Lars H. Link to post
Jawik Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Ikke hva jeg gjør med skuta idag, men hva skuta gjør selv nå i kulingen som raser mot henne der hun ligger i moringen og til tider seiler på riggen med land rett akterut. Jolla som ligger i eget uthal forsøker å holde vannet utenfor og det ser ut til at denne klarer seg. Selv sitter jeg tørt ved kjøkkenvinduet å betrakter skuet uten å kunne gjøre noe særlig med dette annet enn å ta meg en kopp kaffe The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
m/s draugen Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 I dag har jeg flyttet båten til en annen kai da nattens storm har slit av ett landfeste på brygga mi.Dette resulterte i at landgang og brygge sakset seg og det medførte en del ødeleggelser.Så til helga er jeg smertelig klar over hva som må gjøres Link to post
Polarn Svart 23.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Vasket enda flere skott. Akurat ferdig så er jeg uhelldig å velte bøtta inn i kabinen Jaja, banna en god del kan man si. Ut med teppe og sette igang med å suge opp under dørken samt vaske de skottene også. Altså til båtens fordel Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Sjeldenutpå Svart 23.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2011 Skiftet alle septikslanger(har riktignok gått over 3 kvelder) Møkkajobb siden det var så trangt, og så stive slanger. Skal ned å planlegge ekstra uttak på eber'n nå slik at vi får beinvarme i kalesjerommet Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn