Jump to content

Hva har du gjort med båten i dag?

Polarn

Recommended Posts

Jeg lagde pappmaler til nye vinduer i Skorgenesen. Det er et firma her som skjærer ut glass med vannskjærer.

Men så fikk jeg et nytt problem, de vil ha malene i Autocad, ikke i papp :headbang:

Er det noen som har et tips om hvordan jeg kan skanne malene, og konvertere formen til en Autocad fil?

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Tetta en lekk i ferskvannet ut til dursjen ute,ikke lett når Princess har noen gjenger som ikke er å oppdrive her.Men blenda hele dri,,, brukes aldrig alikevel.Prøvd å fixe sikkerhetsventilen på varmtvannstanken,men ikke lett da jeg ikke ser eller når den nok til å skru den ut.Den slipper ut trykk/vann innimellom,mærklig syntes jeg.Trudde den virka eller ikke , nå slipper den ut endel vann innimellom.Noe som er rimelig dumt,men må vel ut med tanken.Noe som ikke er lett,hehe er jo båt vi snakker om.Men påsketuren går vel greit,er bare å slå av pentrypumpa når vi ikke bruker vann.Litt tungvint ,men det går jo .

Tine IV

Jeg byttet sikkerhetsventilen i fjor.. Det er en rimelig enkel sak, Ventilene blir visst litt "slappe" etterhvert.Jeg byttet uten å måtte ut med tanken, men det spørs vel hvordan tanken er montert.

Mvh

Pjolter

Redigert av Pjolter (see edit history)

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Jeg har prøvd meg på å lage navneskilt til å ha på skutesidene. Ble ganske fornøyd med resultatet.

215561_10150210068236066_567586065_8911035_3759585_n.jpg

Printet ut bokstavene og festet dem med tape.

206555_10150210068966066_567586065_8911041_6893740_n.jpg

Her er bokstavene skjært ut i maskeringstape.

206984_10150210069061066_567586065_8911042_274512_n.jpg

Klinte det inn med natemasse.

205201_10150210069376066_567586065_8911046_5495797_n.jpg

Og dro av maskeringstapen.

Nå skal dette tørke noen dager før det hele skal pyntes på med skarp kniv og deretter lakk.

MVH Tom-ass

Bygdetulling med båtførerbevis!

Idag ble båten ferdig vasket utvendig og polert fra dollbordet og ned til vannlinjen, så nå er det bare voksing og stoffing (kun flekking) igjen før Trudelutt kan sjøsettes. Innvendig er det litt rengjøring igjen. Men jeg ble litt distrahert i poleringsarbeidet idag da selgeren hos Opel ringte og sa at nybilen jeg hadde regnet å få ved månedskiftet til mai var klar til levering onsdag om en uke. Jeg gleder meg som en unge. Da blir det sannsynligvis både ny bil og sjøsetting av båten i samme uke, - hvilken uke det kommer til å bli! :flag:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Søndag var det vår i lufta og da ble "burkaen" tatt av . Presenning er nå tatt hjem. "Forskalingen" gikk mandag , samt spyling av dekket, hvor kommer all "støvet" fra ? Så var det på tide å reise på jobb igjen, men det skal bli godt å komme på sjøen igjen når jeg kommer hjem mot påske :flag_bp:

Tatt hjem varmovnene i fra maskinrommet, regner med at den store frostfaren er over for nå.

Lest av strømmåleren, det gikk 1400kWh i vinter, det er 300kWh mer en "normalen".

Så det har vært en "lang og kald vinter".

Men nå kommer våren.. :thumbsup:

Startet opp kjøleskapet, slik at en har kald drikke fremmover mens en jobber.

Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til.

Lest av strømmåleren idag,forbruk etter en hard vinter.3.500 timer sånn ca da,mot 3.700 for vinteren ifjor (men da la jeg teakdørker å varma endel xtra).Vaska ferdig ute også nu,så idag starta jeg så smått med poleringa.Men blir mye om dagen med opppussing av hus og båt,kjenner det da når kvelden kommer.Sitter ombord og slapper av nu,klar for tur imorgen.Skal bli koslig å treffe igjen mange kjente ,etter en mega lang vinter .Håper på ok vær imorgen,da kaster jeg hyssingane å reiser på tur.

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

I går ble hele båten vasket utvendig.

Det ser ut som det blir bar vær denne helgen så da kan jeg polere og stoffe den i helgen.

Hvis planen holder så er båten sjøsatt til neste helg :sailing:

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Tok turen over sundet til. Drøbak båthavn og fyllte tankene. 10.10 pr liter. Fikk toppet vanntankene og spylt og vasket samtiig. Alt før vindværet satte inn. I morgen blir det kanskje tid til polering hvis varmen fortsatt er der.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Litt polering og div småtteri ,våkna ombord idag til havblikk og gleda meg som unge.Endelig er det tid for tur,reiste i butikken og hjem en tur.Så satt fa.....skapet igang,blåser storm i kasta.Har jo problemer å gå på brygga inn til land.Så ligger her å venter og håper det løyer,eller's blir det hjemmehavn igjen.

Men sliter med ferskvannet ombord,lekker kansje et sted .men tørt all over bortsett fra i brønnen acter,da varmvannstanken slipper ut litt innimellom av en eller anna grunn.Tipper den ventilen er gåen,den du slipper ut vannet med.Men ikke akurat den letteste jobben å få bytta om det er den,men dumt at jeg ikke finner ut av dette.Da vi må slå av pentrypumpa når vi ikke bruker vann,noe tungvindt da men.Kan jo være pumpa som er litt ute av vater også da men,den stopper ikke uannsett hvor lenge jeg lar den stå på.Så normalt vil jeg jo tru at det lekker et sted,men da hadde det jo vært greit om det var vått et sted da.Men leiter nu på pumpa ,hadde håpa den er stillbar.Slik at jeg kunne stilt ned trykket litt,kansje ventilen på varmtvannstanken hadde holdt tett da? Den slipper bare ut litt sånn innimellom,så sjønner ikke helt dette men.Om været roer seg,så reiser jeg på tur å treffer kjentfolk som kan litt mer enn meg kansje.Da er jo muligheten til stede å finne ut av dette.

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...